محمدرضا پهلوان نژاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از حدود دو هفته پیش در پی موج سرما، برودت هوا، افزایش مصرف گاز در سطح خراسان رضوی با تصمیم شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه تربت حیدریه، سوخت مورد نیاز خواف به صورت روزانه در حال تامین است.
وی ادامه داد: طی این مدت کاهش گاز تحویلی به نیروگاههای استان و تامین بخشی از نیاز این بخش از طریق نفتگاز(گازوئیل) موجب شد نفتگاز تحویلی به خواف با توجه به اینکه بیش از 25 واحد معدنی و معادن سنگان در منطقه فعال و متکی به این سوخت هستند به صورت روزانه تامین شود.
فرماندار خواف گفت: بر این اساس نفتگاز تحویلی به میزان نیاز روزانه است و جایگاههای عرضه ذخیره چندانی ندارند اما تاکنون مشکلی از نظر کمبود سوخت در این حوزه نداشته ایم و به تناسب نیاز شهرستان و نیز معادن نفتگاز سوخت از سوی شرکت پخش فرآوردهای نفتی منطقه تحویل می شود.
وی افزود: تاکنون اعتراض و مراجعه ای مبنی بر بروز مشکل جدی در سطح شهرستان و نیز منطقه سنگان و نشتیفان در فاصله هشت کیلومتری سنگان نداشته ایم.
پهلوان نژاد ادامه داد: به دلیل وجود این واحدهای معدنی بطور متوسط هزار دستگاه کامیون و تریلر در منطقه فعالیت دارند و فقط یک شرکت معدنی در روز تا 80 هزار لیتر مصرف نفتگاز دارد.
فرماندار خواف ادامه داد: شرکت پخش فرآورده های نفتی منطقه نفتگاز مورد نیاز این معادن را به صورت مجزا تامین کرده و در اختیار آنها قرار می دهد و خورام مورد نیاز جایگاهها سوخت را در سطح شهرستان نیز بدون وقفه تامین می کند.
وی گفت: سفارشهای جایگاهها سوخت ممکن است با اندکی تاخیر انجام شود در این میان جو روانی ایجاد شده ناشی از این امر اندکی در ایجاد صف و مباحثی از این دست موثر بوده اما در مجموع مشکل جدی برای تامین انرژی در شهرستان خواف نیست.
پهلوان نژاد افزود: بطور متوسط روزانه تا سه میلیون لیتر نفتگاز در این شهرستان معدنی مصرف می شود.
وی ادامه داد: با توجه به اینکه در ماه پایانی سال هستیم ادامه این روند مشکلی ایجاد نمی کند زیرا در روزهای پایانی سال و ایام تعطیلات واحدهای معدنی تعطیل می شوند و محدودیتهای رفت آمد خودروها در جاده ها برای کامیونها و تریلرها هم در این مدت موجب کاهش مصرف سوخت در خواف می شود.
معادن سنگ آهن سنگان به عنوان یکی از بزرگترین ذخایر سنگ آهن ایران در 16 کیلومتری شهر سنگان از توابع شهرستان خواف قرار دارد. کارخانه تولید کنسانتره مجتمع سنگ آهن سنگان خواف به عنوان بزرگترین خط تولید کنسانتره کشور نیز در این منطقه فعال است و کنستانتره شرکتهای فولاد مبارکه، ذوب آهن اصفهان و فولاد خوزستان را به دو روش ریلی و جاده ای تامین می کند.
مرکز شهرستان 122 هزار نفری خواف در فاصله 267 کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد. خواف مرکب از چهار بخش مرکزی، سنگان، جلگه زوزن و سلامی 96 روستا دارد. 65 هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.
خبرنگار: فاطمه یوسفی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.