حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی چهارشنبه شب در همایش خیرین اشتغال کشور در مشهد افزود: موضوع اشتغال از جمله مباحث مهم و حساس کشور است که گریبانگیر متولدین دهه هفتاد شده است به گونه ای که سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر به واجدین اشتغال افزوده می شود و دولت باید برای این جمعیت فرصت اشتغال ایجاد کند.
وی با بیان اینکه طی سال گذشته 700 هزار شغل درکشور ایجاد شد که نوعی رکورد به شمار می رود، اظهار کرد: امروز ایران با این ظرفیت ایجاد شده جزو پنج کشور نخست جهان در ایجاد اشتغال و فرصت های شغلی است.
وی با تاکید بر اینکه تلاش خوبی برای ایجاد اشتغال در کشور انجام شده است گفت: بر خلاف اینکه برخی می گویند این دولت فقط در فکر سیاست های خارجی است و به مباحث داخلی از جمله اقتصاد اهمیتی نمی دهد آمارها بیانگر آن است که دولت تلاش های بسیار در زمینه اقتصاد داخلی داشته است.
وزیر دادگستری افزود: صادقانه باید گفت سال گذشته یکی از دوره های بسیار مثبت تاریخ اقتصاد کشور بود که با وجود ناآرامی ها و تنش ها و تحریم های فلج کننده این دستاوردهای قابل توجه به دست آمد.
وی اظهار کرد: تحریم ها موجب شد تلاش مسئولان دولتی بیش از حد باشد اما کم لطفی و بی مهری ها به دولت زیاد است.
وی گفت: در عین حال این فضای منتقدانه و غیر منصفانه، تلاش دست اندرکاران دولت را دو چندان کرده است.
حجت الاسلام پورمحمدی افزود: بر اساس اعلام یکی از دانشگاه های آمریکا، نسل کنونی دانشمندان ایرانی زیر 30 سال است و ایران دومین کشور دنیا از نظر دانش آموخته های مهندسی می باشد و امروز دشمنان با آگاهی از این ظرفیت ها نسبت به این امر نگران هستند.
وی همچنین با اشاره به ظرفیت بازار کشور اظهار کرد: بازار ایران بسیار مستعد است و توانایی آن باعث شده تمایلات سرمایه گذاران خارجی برای ورود به بازار ایران افزایش یابد.

* رشد اقتصادی کشور پاییز امسال به 6.4 درصد رسید
وزیر دادگستری ادامه داد: رشد کشور در پاییز امسال نسبت به سال قبل بدون در نظر گرفتن درآمد نفتی به 6.4 درصد رسید.
وی گفت: در 9 ماه امسال نیز این نرخ پنج درصد بود که با توجه به تنگناها و تلاش های صورت گرفته آهنگ رشد کشور منطقی و قابل قبول می باشد در حالی که تورم همچنان کمتر از هشت درصد است.
وی افزود: در این میان رشد 12.6 درصدی نرخ بیکاری که سالانه 500 هزار نفر به آنها افزوده می شود دردناک است اما با نگرشی که در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دولت یازدهم وجود دارد و رویکرد جدید این وزارتخانه سال آینده نوآوری بزرگ اقتصادی خواهیم داشت.
7495/1906 / 6053
خبرنگاران: حسین عباسی ، فاطمه یوسفی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.