مینو اصلانی روز چهارشنبه در همایش مشارکت و جایگاه زنان در جمهوری اسلامی در مشهد افزود: قوانین محکمی برای حمایت از خانواده و حضور اجتماعی زنان در ایران وجود دارد و بسیاری از میهمانان خارجی نیز از کشور ما درخواست ارائه الگو در موضوع خانواده را دارند.
وی بر توجه به تفاوت تکوینی و تشریعی برای اشتغال زنان تاکید کرد و ادامه داد: باید اشتغال متنوع، متکثر و منعطف برای زنان داشته باشیم و نباید این موضوع همانند منطق غربی ها خشک باشد.
وی اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب زنان را معماران ایران جدید می دانند و جهت گیری نظام جمهوری اسلامی نیز به سمت تعالی و حضور زن است و در هیچ کشوری چنین جهت گیری وجود ندارد.
وی ادامه داد: دنیا همه نوع گفتمان شامل یونانی، رومی، ایران باستان، کمونسیم و غرب گرایی را تجربه کرده و از همه آنها ضربه خورده است و دیر یا زود گفتمان اصیل مبتنی بر وحی الهی دنیا را فرامی گیرد.
مسئول بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه زیر ساخت جدی دیدگاه اسلام ناب در موضوع زن و خانواده در کشور وجود دارد، اظهار کرد: باید از رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب نیز هر چه بیشتر استفاده کرد و اگر الگوهای اسلامی خود را بشناسیم و به دنیا معرفی کنیم آنها خواهند پذیرفت.
اصلانی افزود: مرحومه مرضیه حدیدچی دباغ یکی از زنان نمونه و الگو و مجاهد انقلاب اسلامی می باشد و همانند وی 200 هزار نیز مادر شهید وجود دارد.
همایش مشارکت و جایگاه زنان در جمهوری اسلامی با حضور دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد در دانشکده الهیات این دانشگاه برگزار شد و در آن دو تن از دانشجویان نیز به بیان نظرات خود پرداختند.
7507/ خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.