انوشیروان محسنی روز چهارشنبه در حاشیه نشست هم اندیشی سراسری قانون حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست در هتل پردیسان مشهد در جمع خبرنگاران افزود: اکنون 24 هزار کودک بی سرپرست و بدسرپرست تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.
وی بیان کرد: 85 درصد از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست زیر پوشش این سازمان را کودکان بدسرپرست تشکیل می دهند و بعد از اجرای قانون حمایت از این کودکان، واگذاری آنان به خانواده های جایگزین 36 درصد افزایش یافته است.
رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: به طور معمول دختران یا زنان مجرد و کسانی که در خارج از کشور زندگی می کنند متقاضی عهده داری سرپرستی کودکان به صورت امین موقت هستند که تلاش می شود تا شرایط آن تسهیل شود.
وی با بیان اینکه هنوز فرهنگ پذیرش کودکان به صورت 'امین موقت' در کشور عمومیت پیدا نکرده است، افزود: هر ساله شمار داوطلبان به صورت 'امین موقت' افزایش می یابد اما باید کار رسانه ای و تبلیغی بیشتری صورت گیرد تا کودکان بدسرپرست از مراکز نگهداری بهزیستی به محل زندگی خانواده های جایگزین انتقال یابند.
وی اظهار کرد: در طرح 'امین موقت' خانواده جایگزین می تواند تا زمانی که والدین زیستی و حقیقی کودکان به شرایط ایده آل برسند و قوه قضاییه تشخیص دهد که آنان می توانند حضانت فرزند را بر عهده بگیرند، به صورت موقت سرپرستی کودک را برعهده می گیرد.
وی با بیان اینکه هم اینک 10 هزار کودک بدسرپرست در کشور به صورت امین موقت تحت سرپرستی خانواده های جایگزین قرار دارند، افزود: از سال 92 به بعد هر سال بر شمار واگذاری کودکان بدسرپرست به خانواده های جایگزین به صورت امین موقت افزایش یافته است.
نشست سراسری حمایت از قانون کودکان بی سرپرست و بدسرپرست با حضور قضات، معاونین اجتماعی دادگستری، معاونین اجتماعی سازمان های بهزیستی کشور و برخی مدیران ارشد کشور در مشهد در حال برگزاری است.
7489/ 6012 خبرنگار: میترا عبداللهی *8 انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.