به گزارش روز سه شنبه استانداری خراسان رضوی طرح توسعه بیمارستان درگز با مساحت دو هزار و 500 مترمربع در قالب 30 تخت بستری، فضای اداری، اتاق کنفرانس و بخش NICU یک میلیارد و 800 میلیون ریال در بخش تجهیزات پزشکی و یک میلیارد و 100 میلیون ریال در حوزه اداری هزینه در بر داشته است.
علیرضا رشیدیان همچنین با حضور در اورژانس بیمارستان درگز و بازدید از بخشهای مختلف آن از بیماران بستری شده در این مرکز درمانی عیادت نمود.
وی همچنین از تونل شماره 2 مجموعه پروژه تونلهای مسیر گذر از ارتفاعات الله‌اکبر جاده درگز - قوچان بازدید کرد. با اجرای این پروژه شرایط عبور از این مسیر بهتر شده و زمینه مبادلات فرهنگی و اقتصادی با کشورهای آسیای میانه بهبود می یابد.
چهار هزار متر تونل در سه مرحله شامل 270 متر، سه هزار و 800 متر و 100 متر در این مسیر در دست ساخت است.
مرحله نخست جاده درگز - کبکان تا ابتدای گردنه به طول 12 کیلومتر با 60 درصد پیشرفت و مرحله دوم آن به طول 16 کیلومتر با 6.11 درصد پیشرفت در حال اجرا است. مرحله سوم این طرح نیز در ادامه مسیر تا دوراهی سبزوار به طول 50 کیلومتر مراحل پایانی مطالعات را طی می کند.
با بهره برداری از این پروژه مسیر دوغایی به درگز از 155 به 80 کیلومتر کاهش خواهد یافت و در صورت تامین اعتبار تا سال 1398 زیر بار ترافیک می رود. به این منظور 254 میلیارد تومان اعتبار پیش بینی و تاکنون 17 میلیارد هزینه شده است.
مرکز شهرستان 75 هزار نفری درگز در فاصله 254 کیلومتری شمال مشهد قرار دارد. این شهرستان از سمت شمال با جمهوری ترکمنستان هم مرز است.
1906/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.