ابوالقاسم باقری روز دوشنبه در نشست مطبوعاتی اظهار کرد: بیشترین جرایم در شهرستان مربوط به سرقت موتور سیکلت ، سرقت اماکن خصوصی وباغ ویلاهای حاشیه شهر، سرقت داخل اتومبیل و منزل است که در بخش سرقت مقرون به آزار نسبت به پارسال پنج درصد، سرقت منزل 40 درصد، موتور سیکلت پنج درصد و کیف قاپی 43 درصد کاهش داشته است.
وی همچنین از افزایش 11 درصدی سرقت مغازه، 16 درصدی سرقت اماکن خصوصی، 17 درصدی سرقت اتومبیل و هشت درصدی سرقت داخل خودرو خبر داد.
فرمانده انتظامی کاشمر با بیان اینکه تعداد دستگیر شدگان به نسبت مدت مشابه پارسال دو درصد افزایش داشته است، گفت: بیشترین دستگیریها در حوزه سرقت، مواد مخدر اعم از معتادان خطرناک و کارتن خواب، تولید کنندکان مواد مخدر، قاچاق کالا و جرائم مالی و اقتصادی بوده است.
وی با اشاره به اینکه دستگیر شدگان 12 درصد زن و 88 درصد مرد هستند، اظهار کرد: 33 درصد دستگیر شدگان شاغل و 67 درصد بیکارند.
باقری با بیان اینکه 17 درصد دستگیر شدگان بی سواد، 82 درصد دیپلم و کمتر از دیپلم و یک درصد تحصیلات عالیه داشته اند، افزود: ا زابتدای امسال در مجموع 184 کیلو و706 گرم انواع مواد مخدر در سطح شهرستان کشف شده است.
وی با اعلام 9 مورد تخریب پاتوق های مواد مخدر گفت: پارسال چهار مورد تخریب پاتوق داشته ایم و در مجموع میانگین سنی 60 درصد دستگیر شدگان25 تا 39 سال بوده است و 75 درصد جرایم در شهرستان ریشه در مصرف مواد مخدر و اعتیاد دارد.
وی با اشاره به اینکه امسال چهار هزار و 600 دستگاه موتور سیکلت متخلف توقیف و در مجموع 67 هزار و 146 برگ جریمه اعمال قانون صادر شده است، بیان کرد: طرح توقیف موتور سیکلت تأثیر بسیار کمی دراستفاده از کلاه ایمنی داشته است.
باقری با بیان اینکه اکنون 10درصد راکبین موتور سیکلت در کاشمراز کلاه ایمنی استفاده می کنند، گفت: این آمار در شش ماه اول هر سال به دلیل گرمی هوا کاهش می یابد.
به گفته اوطبق ماده 20 قانون اخذ جرایم راهنمایی و رانندگی کسی که از کلاه ایمنی استفاده نکند برای بار اول 60 هزار تومان جریمه و یک هفته وسیله نقلیه اش به پارکینگ برده می شود و در صورت تکرار، موتور سیکلت یک ماه در پارکینگ خواهد ماند.
وی با اشاره به تردد بیش از 50 هزار موتور سیکلت در سطح شهر اظهار داشت: از ابتدای امسال 9 نفر به علت تصادفات فوتی جان خود را از دست داده اند که شش نفر آنها موتور سیکلت سوار بوده اند، لذا باید در کنار فرهنگ سازی برخورد قانونی هم با موتورسوران متخلف صورت گیرد.
کاشمر در فاصله 228 کیلومتری مشهد قرار دارد.
6012/7497 خبرنگار: لیلا قرائی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.