امیر عزیزی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : این جشنواره در راستای برنامه های مشهد 2017 و انتخاب این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در قالبهای پویانمایی، انیمیشن و فیلم مستند کوتاه برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این جشنواره در حاشیه اجلاس آسیایی جامعه ایمن درمشهد برگزار می شود، بیان کرد : 60 فیلم از این تعداد انتخاب شده و همزمان با برگزاری اجلاس در روزهای شانزدهم و هفدهم اسفندماه جاری در پردیس سینمایی هویزه به نمایش درمی آید.
عزیزی ادامه داد : اجلاس آسیایی جامعه ایمن از شانزدهم تا هجدهم اسفندماه با حضور نمایندگان 30 کشور آسیایی ، اروپایی و حدود 400 متخصص داخلی در این کلانشهر برگزار می شود .
سرپرست مدیریت ساماندهی و مهندسی بحران شهرداری مشهد افزود : در این اجلاس 15 سخنرانی خارجی ارائه و 15 پنل موازی در حوزه ایمنی برپا خواهد شد.
وی گفت : کمیته علمی این اجلاس متشکل از اعضای اصلی هیات عملی دانشگاهها از کشورهای تایوان، سوئد، آمریکا، فرانسه، ژاپن، کلمبیا و بنگلادش است.
فعالیتهای جامعه ایمن از دهه 90 میلادی در سطح جهان آغاز شده و سوئد به عنوان مرکز جهانی و کره جنوبی به عنوان مرکز آسیایی جامعه ایمن فعالیت می کنند.
هشتمین اجلاس آسیایی جامعه ایمن طی روزهای 16 تا 18 اسفند ماه جاری به عنوان سلسله همایش های رویداد مشهد 2017 به میزبانی این کلانشهر برگزار می شود .
جامعه جهانی ایمن زیرمجموعه سازمان بهداشت جهانی است که با هدف جلوگیری از حوادث خرد شهری نظیر کم کردن میزان تصادفها، آلودگی هوا و موارد مشابه فعالیت می کند. ایمنی مدرسه، ترافیک، محیط کار، سالمندان، مساجد، ایمنی کودکان، بیمارستانها، اماکن ایمن و منازل از جمله برنامه های جامع ایمن هستند.
مشهد از سوی موسسه فرهنگی آیسسکو در سال 2017 به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب شده و در همین چارچوب اجلاسها و همایشهای متعدد بین المللی در این سال در این شهر برگزار می شود.
7505/ 6012خبرنگار : ندا جواهرفر** منتشرکننده : علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.