احمد احدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تمهیدات لازم در زمینه عرضه گوشت سالم برای عید نوروز فراهم شده و طبق برنامه ریزی های صورت گرفته قیمت گوشت قرمز نیز تا پایان سال جاری افزایش نمی یابد.
وی با بیان اینکه بر اساس فعالیت های صورت گرفته توسط دولت پیش بینی می شود قیمت گوشت قرمز در سال آینده کاهش یابد، اظهار کرد: روزانه 100 تن گوشت گوسفند و 80 تن گوشت گوساله در کشتارگاه های مشهد تولید می شود.
وی گفت: هم اکنون قیمت هر کیلو گوشت قرمز در مشهد بین 330 هزار تا 350 هزار ریال می باشد.
احدی با بیان اینکه بازرسان اتاق اصناف و اتحادیه به صورت دقیق واحدهای صنفی ارائه دهنده گوشت قرمز را رصد می کنند، افزود: در ایام پایانی سال نظارت بر واحدهای صنفی از نظر قیمت و کیفیت تشدید می شود تا در صورت تخلف با آن برخورد شود.
وی ادامه داد: کارشناسان دامپزشکی لاشه های مبتلا به بیماریهای مختلف از جمله سل، بیماریهای انگلی و لکوز را در کشتارگاه های استان شناسایی و از چرخه مصرف خارج می کنند.
وی اظهار کرد: سه کشتارگاه در این استان به صورت صنعتی و مابقی به صورت سنتی مشغول فعالیت هستند.
احدی به اهمیت بهداشت در کشتارگاه های این استان اشاره کرد و گفت: گوشت خروجی تمام کشتارگاههای استان تحت نظارت کامل بهداشتی قرار دارد، لذا نگرانی بابت مصرف فرآورده های خام دامی حاصل از این کشتارگاهها وجود ندارد.
استان خراسان رضوی 14 میلیون و 600 هزار واحد دامی دارد و سالانه یک میلیون و 200 هزار تن محصولات در حوزه دام و طیور در این استان تولید می شود.
7498 / 6053 خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.