محمود عامری فرد روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در صورت ارائه طرح از سوی شرکتهای حمل و نقل، موضوع در کمیسیون بررسی خواهد شد اما تاکنون چنین اقدامی صورت نگرفته است.
وی ادامه داد: بطور معمول افزایش سالانه نرخ خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی درون شهری متناسب با افزایش میزان تورم و تحمیل هزینه های پیش بینی نشده به شهرداری اتفاق می افتد.
عضو شورای شهر مشهد گفت: دغدغه این شورا جلوگیری از افزایش هزینه ها و تحمیل فشار به شهروندان است بنابراین اگر افزایش قیمت تمام شده خدمات قابل ارائه به شهروندان از محل صرفه جویی در هزینه های شهرداری قابل جبران باشد افزایش قیمت اعمال نمی شود.
وی افزود: افزایش قیمت حاملهای انرژی و ارتقا سالانه حقوق ودستمزد کارگران از عواملی است که منجر به افزایش بهای تمام شده خدمات می شوند.
عامری ادامه داد: شورای اسلامی شهر مشهد با درک شرایط حاکم بر کشور می کوشد از طریق صرفه جویی در شهرداری هزینه های ناشی از افزایش تورم را بر شهروندان تحمیل نکند.
سهم حمل و نقل عمومی در کلانشهر سه و نیم میلیون نفری مشهد در ترددهای روزانه تنها 45 درصد است. هم اکنون دو هزار دستگاه اتوبوس در ناوگان حمل و نقل عمومی این کلانشهر فعالند و بطور متوسط روزانه یک میلیون و 300 هزار را جا به جا می کنند. همچنین روزانه 130 هزار نفر با استفاده از خط یکم قطارشهری مشهد جا به جا می شوند.
13 هزار و 250 دستگاه تاکسی فعال در کلانشهر 3.5 میلیون نفری مشهد خدمت رسانی می کنند.
خبرنگار: ندا جواهرفر **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7505/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.