امیرحسین ثاقب تقی پور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تبلیغات پیش از موعد انتخاباتی زنگ خطر را به صدا آورده و لیستهایی که این روزها در فضای مجازی در خصوص انتخابات شوراها منتشر می شود، آمال و آرزوهای برخی افراد است.
وی گفت: افرادی که سودای نامزد شدن در سر دارند و از پشتوانه اجتماعی هم برخوردار نیستند با ایجاد چنین لیستهایی و قرار دادن نام خود در کنار اسامی مطرح در انتخابات، به دنبال خریدن مشروعیت برای خود هستند.
او افزود: در انتخابات هرکسی می تواند ثبت نام کند اما هر کسی نمی تواند نامزدشود، چون بایستی از فیلتر هیات نظارت بر انتخابات عبور کند بنا بر این هنوز خیلی زود است که بتوان در خصوص مصداق های آن صحبت کرد.
وی گفت:به نظر می رسد در انتخابات آینده شورای شهر هیچ فرد، گروه و جریانی به تنهایی نمی تواند مجوز حضور در شورا را دریافت کند مگر اینکه صاحب سرمایه اجتماعی قابل ملاحظه ای باشد.
دبیر حزب اعتدال و توسعه خراسان رضوی افزود: این حزب، به عنوان یکی از احزاب حامی دولت تاکنون با هیچ فرد یا جریان و گروهی برای ارایه لیست وارد مذاکره نشده است لذا هیچ کدام از این لیستها مورد تایید ما نیست.
ثاقب تقی پور گفت: اصلاح طلبان و اصولگرایان در نشستی در خانه احزاب، به شدت نسبت به لیستهایی که ارایه شده است معترض بودند.
ی افزود:به نظر می رسد استانداری و فرمانداری مشهد باید مکانیزمی را طراحی کنند که مانع بروز رفتار خلاف عرف انتخاباتی برخی از گروههای فاقد شناسنامه شود و شرایط به گونه ای پیش رود که شفافیت بر فضای غبارآلود کنونی غلبه کند.
لیستی از داوطلبان احتمالی شورای اسلامی شهر مشهد چندروزی که در فضای مجازی به وی‍‍ژه تلگرام دست به دست می شود.
دوره چهارم شورای اسلامی کلانشهر مشهد 25 عضو اصلی و 10 عضو علی البدل دارد.
پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به طور همزمان سال آینده برگزار می شوند.
1922/6012 خبرنگار:کامیار اسماعیل پور** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.