سید عبدالله ارجائی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: موضوع 10 کلیپ از این تعداد در ارتباط با خصلت های خوبی است که کمتر در شهر وجود دارد و موضوع 10 کلیپ دیگر نیز خصلتهای ناپسندی است که رواج دارد.
وی با بیان اینکه مشتری مداری در اطراف حرم مطهر رضوی، خودروهای تک سرنشین و آلودگی هوا از جمله موضوعاتی است که کلیپ آنها در حال ساخت است اظهار کرد: موضوعات مورد نظر نیاز به سناریو نویسی و فیلم برداری داشته و چون در فضای واقعی ساخته می شوند نیاز به زمان دارند.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی، ظرفیت هنر فیلم و سینما برای گسترش ارزشها و فریضه امر به معروف و نهی از منکر را زیاد دانست و گفت: امربه معروف و نهی از منکر از جنس فرهنگ است لذا برای ترویج آن باید در چهار مرحله کار فرهنگی انجام داد.
ارجائی افزود: در گام اول باید این فریضه را در میان تک تک افراد و اشخاص درونی سازی و تبدیل به ارزش و سپس تبدیل به رفتار نمود و در مرحله دوم فرهنگ درونی شده در افراد مختلف را باید با گفتمان سازی منجر به جریان سازی فرهنگی نمود تا فراگیر شود.
وی با بیان اینکه گام سوم در ترویج فرهنگ امر به معروف، رصد، کنترل و نظارت و پدافند فرهنگ فراگیر شده در مقابل تهاجمات دشمنان داخلی و خارجی می باشد اظهار کرد: مرحله چهارم نیز بازسازی در مقابل ضربه ها است.
وی با بیان اینکه با آنچه در شان مجاورین بارگاه مطهر حضرت امام رضا (ع) است فاصله داریم گفت: بزرگترین آسیب اجتماعی استان نبود برنامه مدون است و برنامه هایی که وجود دارد نیز مقطعی، بدون پشتوانه یا دفعی می باشد و اهتمام کافی به اجرای آنها نیز وجود ندارد.
ارجائی در باره حریم خصوصی افراد نیز افزود: اماکنی که در معرض دید عموم قرار دارند یا مشترک هستند از قبیل راه پله آپارتمانها و بالکن آنها یا داخل خودرو حوزه و حریم خصوصی شمرده نمی شوند.
وی اظهار کرد: ستاد امر به معروف و نهی از منکر در جهت آموزش، تشویق و ترغیب جامعه به انجام این فریضه الهی انجام وظیفه می کند و فعالیت های آموزشی ستاد به سه دسته تقسیم می شود که شامل آموزش عمومی آحاد مردم، آموزش اقشار خاص و آموزش تخصصی آمرین به معروف می باشد.
7507/ 6053 خبرنگار: مصطفی نخعی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.