داریوش بهبودی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این عارضه یابی بحث دستگاههای اجرایی و دولتی که گاه با یکدیگر هماهنگ نیستند 28 درصد مشکل واحدهای تولیدی را به خود اختصاص داده است.
وی ادامه داد: گاه پیش می آید که یک واحد تولیدی مجوزهای لازم را از یک اداره گرفته ولی اداره ای دیگر طبق وظایفی که بر عهده دارد ممانعت می کند و یا بعضی مواقع موازیکاری بین دستگاهها وجود دارد که در نتیجه آن تولیدکننده سردرگم می شود.
مسئول بسیج مهندسان صنعتی خراسان رضوی 'قیمت گران برخی حاملهای انرژی با 22 درصد و نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی با 18 درصد' را از دیگر مشکلات این صنایع ذکر و بیان کرد: بانکها که یک واحد تولیدی را به دلیل بدهی تملک می کنند و توان اداره و رسیدگی آن را ندارند نیز 13 درصد مشکلات واحدهای تولیدی در این استان است.
وی گفت: فروش در بازار و عرصه رقابت با 16 درصد و اختلاف شرکا با یکدیگر با سه درصد از دیگر مشکلاتی است که در این عارضه یابی بدست آمد.
بهبودی افزود: چهارم شهریور ماه 1394 مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیات دولت بر تشکیل قرارگاه اقتصاد مقاومتی و استفاده از ظرفیت بسیج و یکم فروردین 95 نیز بر تحرک و اشتغال آفرینی در متن جامعه و بهره مند شدن طبقات پایین تاکید کردند. وی ادامه داد: بر همین اساس با اعتمادسازی که بین بسیج و واحدهای تولیدی صورت گرفت و ارتباطی که با ارگانهای دولتی مانند محیط زیست، بهداشت، اداره مالیات، تامین اجتماعی، آب و برق برقرار شد برخی مشکلات واحدهای تولیدی برطرف گردید.
او گفت: همچنین برخی واحدهای تولیدی مشکل فرسودگی وسایل تولید و به روز نبودن آنها را دارند که با وامهایی که از طریق بسیج در اختیار آنها قرار گرفت بعضی از مشکلات آنها رفع شد.
وی افزود: در پی حل مشکلات واحدهای تولیدی از پنج تا 70 نفر مشغول بکار شدند.
مسئول بسیج مهندسان صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: وامهای بسیج تا سقف یک میلیارد و 300 میلیون ریال است که به بعضی از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط داده شده است.
وی گفت: سال 92 بسیج مهندسان عمران و معماری، کشاورزی و منابع طبیعی و صنعت و معدن از یکدیگر جدا شدند و هدف بسیج صنعت نیز تربیت مهندسان تراز انقلاب و حفظ و گسترش فضای ارزشی در جامعه در جهت تحقق جامعه پیشرفته اسلامی است.
بسیج مهندسان صنعتی خراسان رضوی پنج کانون در سطح شهر مشهد و 14 کانون در سطح استان و 6 هزار نفر نیز عضو دارد.
7507/1858**خبرنگار: مصطفی نخعی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.