محمود فاضل روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از پایگاه امداد و نجات شهدای کاهک جمعیت هلال احمر سبزوار در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در گذشته رویکرد جمعیت هلال احمر ایجاد پایگاههای امداد و نجات در سطح کشور بود اما امروز این رویکرد به توسعه آموزشهای همگانی تغییر یافته است.
وی گفت: در برنامه راهبردی پنج ساله جمعیت هلال احمر نیز موضوع آموزش و پیشگیری، بیشتر از درمان مورد توجه قرار گرفته است.
عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر افزود: ایران از جمله 10 کشور حادثه خیز جهان است و موضوع آموزشهای همگانی به عنوان یک راهبرد اساسی باید مورد توجه باشد.
وی تقویت ناوگان امداد و نجات جمعیت هلال احمر را از مهمترین برنامه های این سازمان اعلام و بیان کرد: یکی از مهمترین منابع اعتباری جمعیت دریافت 42 درصد از هزینه حق ثبتهایی است که در سازمان ثبت احوال در کشور انجام می شود.
فاضل افزود: در قانون برنامه بودجه این حق در شرف سلب از هلال احمر و اختصاص یافتن به سازمان ثبت احوال است اما جمعیت هلال احمر تلاشهایی دارد این حق را به بودجه هلال احمر بازگرداند تا ارائه خدمات به مردم در هنگام حوادث دچار اشکال نشود.
وی ادامه داد: جمعیت هلال احمر از سازمانهایی است که در حوادث برون مرزی نیز نقش مهمی دارد و در دوران تحریمها نقش مهمی در تامین نیازهای کشور داشت.
عضو شورای عالی جمعیت هلال احمر گفت: تامین معیشت امدادگران، افزایش حقوق و نیازهای بیمه آنان نیز از مهمترین برنامه های این شورا است.
جمعیت هلال احمر سبزوار دارای سه پایگاه امداد و نجات جاده ای در محورهای سبزوار-تهران و سبزوار- بردسکن است.
خبرنگار: جواد پورسخاوت **انتشاردهنده: حسین کریم زاده
8144/7500/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.