به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان رضوی، علیرضا رشیدیان روز چهارشنبه در نشست کارگروه توسعه صادرات استان گفت: حضور در بازار روسیه برای این استان اهمیت بسیار دارد از این رو وجود دبیرخانه ای برای توسعه صادرات تولیدات و کالاهای استان به این کشور و 52 جمهوری پیرامون آن ضروری است.
وی افزود: این دبیرخانه می تواند ضمن معرفی ظرفیت های خراسان رضوی به جهان، کمک موثری در ارزیابی و نیازسنجی از بازار آن کشورها و نیز رفع موانع و مشکلات صادرکنندگان و فعالان اقتصادی باشد و نقش ویژه ای در شناساندن و معرفی ظرفیت های بازار روسیه نیز ایفا کند.
وی با ارائه برنامه پیشنهادی تجارت خارجی استان که براساس آن اعزام هیات های تجاری و حضور در نمایشگاه های تخصصی کشورهای هدف در دستور کار قرار می گیرد اظهار کرد: باید برای استفاده و حضور در بازارهای جدید از ظرفیت وزارت امور خارجه، دفتر ارتباطات اسلامی و اتاق بازرگانی استفاده کرد تا پیش از ایجاد نمایشگاه در این کشورها، نیاز سنجی های لازم انجام شده باشد.
استاندار خراسان رضوی گفت: باید از ظرفیت تخفیف های 60 درصدی هتل ها و مراکز اقامتی خراسان رضوی نیز برای پذیرش هیات های خارجی استفاده کرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست در تشریح طرح تشکیل پایانه صادراتی تربت حیدریه گفت: این پایانه مختص تربت حیدریه و شهرک های صنعتی نیست بلکه نیم نگاهی به صادرات محصولات منطقه از قبیل پسته، زعفران انگور و کشمش دارد.
محمد مهدی مروج الشریعه افزود: این طرح توسط بخش خصوصی تهیه شده و برای سرمایه گذاری در این حوزه آمادگی کامل دارد.
وی در تشریح طرح مرکز خدمات صادرات و توسعه تجارت شرق نیز اظهار کرد: تشکیل نمایشگاه دایمی به مساحت هزار متر مربع برای معرفی ظرفیت های صادراتی استان به هیات های تجاری خارجی، ثبت شرکت، ثبت بند، ثبت سفارش اقدامات حقوقی از طریق دفاتر این مرکز در خارج از کشور از جمله اهداف این طرح است.
علی رسولیان، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: باید از ظرفیت رویداد مشهد 2017 برای برگزاری نمایشگاه صنایع غذایی برند حلال به نحو شایسته ای استفاده کنیم.
احسان ارکانی، مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین المللی مشهد نیز از تدوین سند پنج ساله توسعه صنعت نمایشگاهی استان بر اساس یک برنامه پژوهشی خبر داد.
7489 / 6053 خبرنگار: میترا عبداللهی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.