رضا عبدالملکی روز چهارشنبه در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد مشهد افزود: دولت یازدهم برای برطرف کردن تحریم ها اقدامات قابل قبولی را انجام داده است و این نکته را نیز مد نظر داشته است که رونق اقتصادی تنها منوط به بر طرف شدن تحریم ها نیست بلکه باید در سیاست های اقتصادی کشور نیز بازنگری شود.
وی با بیان اینکه دولت به این موضوع پی برده است که در صورت رفع کامل تحریم ها، بازهم مشکلات اقتصادی به طور کامل برطرف نمی شود، اظهار کرد: دولت به دنبال آن است که با افزایش صادرات غیرنفتی، وابستگی خود را به پول نفت و در نهایت خریداران این کالا کاهش دهد.
عبدالملکی با اشاره به کاهش چشمگیر قیمت نفت در بازارهای جهانی تصریح کرد: اکنون که قیمت این کالا کاهش یافته است دولت با سیاستگذاری های خود به دنبال این است که با این محصول خود، نیاز های درونی کشور را تامین کند و بتواند بخشی از آن را صادر کند که این خود مثالی برای تحقق اقتصاد مقاومتی است.
وی با اشاره به اینکه تحریم ها در عین ظالمانه بودن، این منفعت را برای ما داشت که 'توانستن' را به ما آموخت بیان کرد: تحریم ها موجب شد فرهنگ ما می توانیم در اقتصاد ما رشد کند به گونه ای که درصورت رفع تحریم ها نیز می توان شاهد مسیر جدیدی در اقتصاد کشور بود.
این اقتصاددان با تأکید بر محدود کردن واردات در جهت اجرای سیاست‌های مورد نظر گفت: دولت باید با کم کردن واردات عرصه را برای تولیدکنندگان داخلی باز کند تا زمینه اشتغال برای مردم کشور بیشتر فراهم شود در غیر این صورت تنها برای بیگانگان اشتغال زایی خواهد شد.
سال 1392 پس از تاکیدات مقام معظم رهبری، سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی توسط دولت یازدهم با 13 برنامه و حدود 230 پروژه تدوین شد.
6012 /7495خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.