دکتر محمد جواد فاطمی روز چهارشنبه در حاشیه ششمین کنگره کشوری سوختگی در مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آمارهای موجود سالانه بیش از 200 هزار نفر در کشور دچار سوختگی می شوند که حدود 30 هزار نفر از آنها سوختگی عمیق داشته و نیازمند بستری در بیمارستان هستند.
وی اظهار کرد: میزان مرگ و میر ناشی از سوختگی در ایران نیز زیاد است.
وی گفت: انجمن حمایت از بیماران سوختگی (ققنوس) از 2 سال گذشته با هدف کمک به درمان و بازتوانی بیماران سوختگی و همچنین آموزش و پیشگیری از حوادث سوختگی فعالیت خود را آغاز کرده است.
فاطمی افزود: آموزش پیشگیری از حوادث سوختگی، راهکار اصلی حل مشکل سوختگی در ایران به شمار می رود.
این پزشک فوق تخصص جراحی پلاستیک اظهار کرد: سوختگی یک بیماری مظلوم و فراموش شده است چرا که این بیماران بعد از مرخصی از بیمارستان به ویژه افرادی که از ناحیه سر، صورت و دست دچار سوختگی می شوند، نیازمند حمایت های روانی برای بازگشت به اجتماع و خانواده هستند.
وی گفت: تاکنون یک میلیون مورد کمک به بیماران مبتلا نظیر کمک به درمان سوختگی، خدمات فیزیوتراپی و کار درمانی، حمایت های روانی و اجتماعی و آموزش مهارت های زندگی از سوی انجمن حمایت از بیماران دچار سوختگی ارائه شده است.
وی نبود پوشش بیمه ای را یکی از مشکلات مبتلایان به سوختگی عنوان کرد و افزود: هزینه درمان هر یک درصد ابتلا به سوختگی بین 20 تا 50 میلیون ریال برآورد می شود.
فاطمی ادامه داد: سازمان های بیمه گر در این زمینه کم کاری کرده اند و هم اکنون بسیاری از اقلام درمانی مورد نیاز بیماران سوختگی نظیر انواع پانسمان های سوختگی و پماد سوختگی زیرپوشش بیمه نیستند و از این نظر ظلم مضاعف به بیماران سوختگی شده است.
ششمین کنگره سوختگی که با حضور 500 نفر از پزشکان و متخصصان این رشته از سراسر کشور روز چهارشنبه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شده است مدت 2 روز ادامه دارد.
3027 / 6053 خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.