به گزارش ایرنا، رئیس دانشگاه حکیم سبزواری در این همایش گفت: برخی مهندسان در حالی که باید برای ده ها انسان دیگر در جامعه کار آفرینی داشته باشند، خود در انتظار شغل هستند.
جواد حدادنیا با بیان اینکه دانش بدون تجربه عقیم است، افزود: دانشگاه ها باید در زمینه رابطه دانش، فناوری و کار آفرینی روشنگری های لازم را انجام دهند و دانشجویان مهندسی باید بدانند علاوه بر دانش و مهارت، مدیریت منابع انسانی را نیز فرا بگیرند.
وی ادامه داد: توسعه در گرو 2 پارامتر دانش و فناوری است و تنها وجود دانش برای کار آفرینی و ایجاد توسعه در صنعت کافی نیست.
حدادنیا گفت: در حال حاضر نظام آموزشی ارتباط خود را با محیط بیرون از دست داده و تنها انسان هایی دانش محور را تحویل جامعه می دهد که خالی از بعضی مهارت ها هستند.
کار آفرین نمونه استان خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: رفتار مهندسی سومین پارامتری است که مهندسان جامعه باید در کنار دانش و مهارت فرا گیرند.
محمد علی چمنیان افزود: در صنعت باید به ایده پردازی پرداخت و ایده را تبدیل به عمل کرد و بنابراین مهندسی یک نوع نوآوری است که با آن می توان به تولید محصولات لازم در کشور پرداخت و زمینه خودکفایی را فراهم کرد.
دبیر اجرایی همایش دانشگاه، تکنولوژی و توسعه ملی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از این همایش برقراری ارتباط بین جامعه، دانشگاه و صنعت در راستای برقراری فرهنگ کار افرینی و اشتغال زایی در سطح منطقه و کشور است.
رضا روشنفکری افزود: در این همایش از مدیران صنایع مختلف که در سطح شهرستان فعال هستند دعوت شد تا با معرفی صنعت خود و ظرفیت های موجود در سطح شهرستان دانشجویان را با موقعیت های ایجاد کار افرینی آشنا سازند.
در این همایش از تعدادی از مهندسان فعال در عرصه صنعت سبزوار تقدیر به عمل آمد
8145/7500/6012حمید دلاوری هروی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.