دکتر محمد وجدانی، چهارشنبه در حاشیه ششمین کنگره کشوری سوختگی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بانک پوست مشهد در فضایی به مساحت 60 متر مربع در بیمارستان امام رضا (ع) ایجاد شده و از چهار ماه گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است.
وی بانک پوست را از ملزومات بخش سوختگی، برای بیماران با سوختگی بالا و نیازمند پیوند پوست عنوان کرد و گفت: هزینه ایجاد بانک پوست دانشگاه علوم پزشکی مشهد را، که فرایند راه اندازی آن از سال 1386با کمک خیران و حمایت رئیس این دانشگاه آغاز شد، بیش از پنج میلیون ریال عنوان کرد.
این پزشک فوق تخصص جراحی عمومی خاطرنشان کرد: در بانک پوست، گرافتی های پوستی از بیماران دچار مرگ مغزی برای درمان مبتلایان به سوختگی نیازمند پیوند در مدت کوتاه و ظرف مدت 48 ساعت و هم چنین در زمان های طولانی مدت آماده و نگهداری می شود.
به گفته وی، گرافت های پوستی، قابلیت آنرا دارند که تا پنج سال در بانک پوست نگهداری شوند.
وجدانی نگهداری گرافت های پوستی را در ابعاد و اندازه های مختلف بسته به تجویز پزشک مربوط دانست و گفت: ضخامت پوست برداشته شده از بیمار مرگ مغزی حدود 14 دهم میلی متر است.
وی از گسترش بانک پوست مشهد به بانک اعضای مختلف بدن مانند غضروف استخوان در آینده خبر داد.
ششمین کنگره کشوری سوختگی با حضور 500 نفر از پزشکان و متخصصان این رشته از سراسر کشور روز چهارشنبه به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شد و فردا به کار خود پایان می دهد.
خبرنگار: مریم انجیدنی ** انتشار دهنده: علی اصغر ایزدی
3027/5132
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.