علی دشت بیاضی روز چهارشنبه در نشست جمع خبرنگاران این بخشودگی را بر اساس تبصره 35 قانون اصلاح بودجه سال 1395 کل کشور ذکر و بیان کرد: سود تسهیلات تا سقف یک میلیارد ریال منوط به بازپرداخت اصل تسهیلات بانکی بخشوده می‌شود و جریمه دیرکرد متعلقه نیز در زمان تسویه بدهی بخشوده خواهد شد. ‌
وی ادامه داد: در اجرای تبصره 35 قانون بودجه سال 1395 و دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران جزئیات بخشودگی سود و جرائم مشتریان بانک کشاورزی که بدهی آنان کمتر از یک میلیارد ریال(100 میلیون تومان) است اعلام شده است.
او گفت: مشتریانی که تا پایان سال جاری برابر با دستورالعمل ابلاغی بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران نسبت به تسویه نقدی اصل بدهی خود اقدام کنند، سود و جریمه بدهی آنان بخشوده خواهد شد.
مدیرکل شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی اظهار کرد: بر اساس این گزارش ملاک اصلی محاسبه اصل بدهی، آخرین قرارداد منعقده بین بانک و مشتری بوده و فقط یک پرونده تسهیلاتی مشمول استفاده از این قانون خواهد شد.
وی ادامه داد: خسارت دیدگان ناشی از حوادث غیرمترقبه، بدهکارانی که از تسهیلات مسکن روستایی استفاده کرده‌اند و همچنین آن دسته از آسیب دیدگان حوادث غیرمترقبه که بدهی آنان استمهال شده است در اولویت هستند و سایر بدهکاران بخش کشاورزی مشمول این قانون، در اولویتهای بعدی قرار دارند.
او گفت: بدهکاری بانکی یکی ازموضوعات مهمی است که در اقتصاد کشور مطرح می باشد. 80 درصد کشاورزان وامهای کمتر از یک میلیارد ریال دریافت کرده اند و این دستورالعمل در چند سال اخیر بی سابقه بوده است.
دشت بیاضی افزود: اجرای این بخشودگی تنها تا پایان امسال ادامه خواهد داشت.
وی همچنین گفت: نمی توان آمار دقیقی در خصوص بدهکاران بانکی مشمول این قانون ارائه کرد زیرا معمولا هر فردی چندین فقره تسهیلات از بانک کشاورزی دریافت می کند و تنها یکی از تسهیلات مشمول این بخشودگی می شود.
مدیرکل شعب بانک کشاورزی خراسان رضوی افزود: موضوع چکی برگشتی نیز در حوزه بانکی بسیار مهم و اساسی می باشد و با تدابیری صورت گرفته شمار چکهای برگشتی در این استان سه درصد کاهش یافته است.
بانک کشاورزی در خراسان رضوی دارای 142 شعبه می باشد.
خبرنگار: حسین عباسی، توحید آرش نیا**انتشاردهنده: حسین کریم زاده
7495/7498/1858
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.