غلامحسین حقدادی روز شنبه درگفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این موفقیت با اجرای طرح خدمات مشاوره به زوجهای متقاضی طلاق در قالب انعقاد تفاهمنامه میان بهزیستی و دادگستری خراسان رضوی محقق شده است.
وی ادامه داد: از ابتدای خرداد گذشته تاکنون هشت هزار زوج متقاضی طلاق به بهزیستی خراسان رضوی مراجعه کرده اند که برای آنها 48 هزار جلسه مشاوره برگزار شده است.
معاون اداره کل بهزیستی خراسان رضوی به تاثیر چشمگیر و مطلوب اجرای این طرح در کاهش طلاق ثبتی اشاره و بین کرد: 18 درصد زوجهای متقاضی که معادل 700 زوج بودند با اتمام شش جلسه دریافت خدمات مشاوره و پر کردن فرم سازش قطعی، سازش خود را برای ادامه زندگی مشترک بطور رسمی اعلام کرده اند.
وی گفت: علاوه بر این تعداد سازش قطعی 18 درصد زوجها نیز پیش از پایان شش جلسه مشاوره و پرکردن فرم سازش قطعی دیگر مراجعه ای برای پیگیری طلاق خود نداشته اند و با فرض قریب به یقین می توان گفت که این زوجها به تصمیم لازم برای ادامه زندگی مشترک رسیده اند.
حقدادی افزود: در صورت تداوم اجرای طرح مشترک میان بهزیستی و دادگستری خراسان رضوی 18 هزار و 700 مورد طلاق توافقی سال 1393 در این استان که بحرانی ترین سال در این زمینه بود امسال به 15 هزار طلاق کاهش می یابد.
استان شش میلیون نفری خراسان رضوی در هشت ماه گذشته امسال رتبه پنجم ثبت طلاق و رتبه نوزدهم ثبت ازدواج را در کشور داشت.
7496/1858**خبرنگار: آرزو جاودانی **انتشاردهنده: حسین کریم زاده

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.