حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی روز دوشنبه طی پیامی به مناسبت درگذشت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: آیت الله رفسنجانی در دوران استقرار نظام اسلامی در مسئولیت های گوناگون همدوش و همراه امام راحل و رهبر معظم انقلاب در خدمتگزاری به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ممارست و مجاهدت ورزید.
در ادامه این پیام آمده است: خبر درگذشت مجاهد دیرین و یار قدیمی امام راحل و رهبر معظم انقلاب، موجب تألم و تأثر بسیار گردید.
پیام مزبور می افزاید: اینجانب در جوار مضجع منور رضوی، فقدان این فقید سعید که عمر شریفشان را در راه اعتلای نظام اسلامی صرف نموده اند، به محضر مبارک رهبر معظم انقلاب اسلامی، مردم و وابستگان محترم تسلیت عرض نموده و علو درجات را از درگاه ایزد منان برای ایشان مسالت می نمایم.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر دیروز در بیمارستان شهدای تجریش به امام راحل و همرزمان شهیدش پیوست.
آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام راحل و رهبری، سوم شهریور سال 1313 در رفسنجان چشم به جهان گشود.
وی دهها سال مبارزه با رژیم شاهنشاهی، فعالیت تعیین کننده در دوران انقلاب اسلامی، عضویت در شورای انقلاب، فرماندهی کل قوا در دوران دفاع مقدس، ریاست سه دوره مجلس شورای اسلامی و ریاست جمهوری اسلامی ایران طی 2 دوره پیاپی بین سال ‌های 1368 تا 1376 را در کارنامه خود داشته و به عنوان یکی از پرنفوذترین شخصیت‌ های سیاسی جمهوری اسلامی ایران بود.
7505 / 6053 خبرنگار: ندا جواهرفر ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.