علی آذرفر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مشکلات پروژه مسکن مهر در همه نقاط کشور مانند یکدیگر است و اگر این پروژه فاقد مشکل بود اجرای آن مدتها قبل به پایان می رسید.
وی ادامه داد: در هیچ شهری از استان خراسان رضوی 40 هزار واحد در قالب پروژه مسکن مهر به صورت یکجا ساخته نشده لذا گلبهار بار سنگینی از مشکلات عمومی پروژه مسکن مهر را به دوش می کشد.
معاون مسکن و شهرسازی شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: از 40 هزار واحد مسکونی پروژه مسکن مهر که ساخت آن در سال 1376 آغاز شد تاکنون 25 هزار و 375 واحد افتتاح شده و باقی آنها در مراحل مختلف ساخت قرار دارند.
وی به ساخت واحدهای مسکن مهر در قالب طرحهای مختلف خودمالک، سه جانبه و تعاونی اشاره و بیان کرد: دو سوم واحدهای پروژه مسکن مهر در گلبهار مربوط به شرکتهای تعاونی است که بیشترین واحدهای باقیمانده نیز مربوط به این بخش می شود.
آذرفر افزود: دو سوم واحدهای مسکن مهر در گلبهار مربوط به شرکتهای تعاونی هستند که دو عامل ضعف مدیریت و کمبود آورده متقاضی باعث بروز مشکلات برای تعاونی به منظور پیشرفت عملیات اجرایی شده است.
وی ادامه داد: از آنجا که تعاونیها تجربه کافی برای اجرای پروژه مسکن مهر نداشتند و گروه هدف این پروژه نیز متناسب با پیشرفت عملیات اجرایی، به موقع پول لازم را تزریق نکرد مسکن مهر گلبهار در بخش تعاونی با کندی پیشرفت مواجه شد.
معاون شرکت عمران گلبهار گفت: براساس تصمیم مسئولان عالی رتبه استان مقرر شد پروژه مسکن مهر تعاونیهای مشکل دار تجمیع شود تا از هزینه ها کاسته و روند پیشرفت پروژه شتاب گیرد که این اقدام در دست انجام است.
وی افزود: اکنون شرکت عمران گلبهار در بخش انبوه سازی مسکن موفق عمل کرده و از تعهد دولت در این بخش 422 واحد باقی مانده که امید است این واحدها در دهه فجر امسال آماده بهره برداری شوند.
شهر جدید گلبهار در 35 کیلومتر شمال غربی شهر مشهد به عنوان یکی ازشهرهای اقماری این شهر در جاده مشهد - قوچان پنج هزار هکتار مساحت و نزدیک به 200 هزار نفر جمعیت دارد.
ساخت واحدهای مسکن مهر در خراسان رضوی با سهمیه ‌120 هزار و 37 واحد سال 1386 آغاز شد که از این تعداد تا پایان شهریور ماه امسال 86 هزار و 700 واحد افتتاح و تحویل متقاضیان شده است.
7489/1858**خبرنگار: میترا عبداللهی **منتشرکننده: حسین کریم زاده

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.