حجت الاسلام والمسلمین محمد محمدیان روز یکشنبه در مراسم تودیع و معارفه روسای قدیم و جدید نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد خراسان رضوی در مشهد افزود: هر تشکل دانشگاهی که نظام، راه امام(ع) و شهدا را قبول داشته باشد انقلابی است.
وی ادامه داد: هر تشکلی که ویژگیهای یاد شده را داشته باشد چه اصولگرا، چه اصلاح طلب و چه اعتدالی، انقلابی محسوب می شود زیرا انقلابی بودن یک طیف است و درجات و شدت و ضعف دارد.
رئیس نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها گفت: انقلابی بودن دو شاخص مهم دارد که نخستین آن این است که افراد انقلابی نگاه طعمه ای به پستها ندارند و به مسئولیت و سمت به شکل امانت نگاه می کنند.
وی افزود: شاخص دوم انقلابی بودن این است که افراد در اظهار مواضع رو دربایستی نداشته باشند و نظرات را شجاعانه بیان کنند.
حجت الاسلام محمدیان در ادامه داد همچنین گفت: آیت الله علی اصغر معصومی رئیس سابق نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای آزاد خراسان رضوی به فرمایش رهبری 'از مبارزان قبل از انقلاب و از وفاداران بعد از انقلاب و منشا آثار و برکات فراوانی بودند' و این توصیف بالاترین افتخار برای ایشان محسوب می شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: از اولویتهای نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای آزاد خراسان رضوی باید بحث آزاد اندیشی باشد که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر آن تاکید دارند.
دکتر عباس شیخ الاسلامی افزود: دانشگاه محل نقادی، صحبت و آزاداندیشی می باشد و امید است کرسیهای آزاداندیشی در دانشگاههای آزاد اسلامی خراسان رضوی فعالتر شوند.
وی ادامه داد: در دانشگاه آزاد خراسان رضوی هشت تشکل سیاسی و دهها تشکل علمی، مذهبی وجود دارد که باید ارتباط نزدیکتری با هم داشته باشند و اگر دو دستگی ای هست از بین برود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در محیط دانشگاه همه باید تمرین مدارا کنند و مدارا و اعتدال و گفت و گو که از خصوصیات دانشگاه است باید حفظ شود و همه تشکلها بتوانند فعالیت نمایند و این را نیز باید بیاموزیم که همه نیروهای فعال در چارچوب قانون انقلابی هستند و فقط یک تشکل خاص انقلابی نیست.
وی افزود: یکی از مشکلاتی که وجود دارد نیز این است که بعضیها خیلی از رهبری خرج می کنند مثلا در یک سخنرانی 10 جمله ای پنج جمله از رهبری می گویند در حالی که باید سعی کرد حرفهای رهبری را در رفتار، عمل و سلوک نشان داد.
شیخ الاسلامی ادامه داد: انجام یک یا چند کار کوچک بهتر از سر دادن دهها شعار بزرگ است لذا پایبندی به یک ایده را باید در عمل نشان داد.
وی گفت: طبق اساسنامه نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها، برای انتصاب نماینده ولی فقیه در هر دانشگاهی باید با رئیس آن دانشگاه مشورت صورت گیرد که متاسفانه در مورد اخیر یعنی انتصاب نماینده ولی فقیه در دانشگاههای آزاد خراسان رضوی این اتفاق نیفتاد.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی اساسنامه نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها را اساسنامه ای مفید توصیف و بیان کرد: برای اجرایی شدن افقهایی که در این اساسنامه گنجانده شده باید این متن مقداری کمی و اولویت بندی شود. بطور مثال خوب است که نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه آزاد خراسان رضوی برنامه های یک، دو و سه ساله داشته باشد.
وی همچنین با قدردانی از آیت الله علی اصغر معصومی نماینده سابق ولی فقیه در دانشگاههای آزاد خراسان رضوی گفت: وی همواره یار و غمخوار دانشگاه بود و به یکی از فلسفه های تشکیل این نهاد که پناهگاه دانشجویان بودن بوده است عمل می کرد.
قائم مقام نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای آزاد خراسان رضوی نیز در این مراسم با ارائه گزارشی از فعالیتهای این نهاد در دوره مسئولیت آیت الله معصومی گفت: در دوره 20 ساله مسئولیت وی 17 دوره ضیافت اندیشه و 19 دوره جشن ازدواج دانشجویی برگزار شد.
حجت الاسلام سلطانی افزود: راه اندازی 21 کانون از جمله کانون بزرگ مهدویت، سه دوره کارگاه مهارتهای خبرنگاری و 13 همایش از دیگر فعالیتهای دوران مسئولیت آیت الله معصومی در نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای آزاد خراسان رضوی بوده است.
رئیس جدید نهاد نمایندگی مقام رهبری در دانشگاههای آزاد اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: زندگی بشر مملو از بیماریهای تمدنی شده و علت العلل این همه بحرانها و کاستیها بحران معنویت و اخلاق است.
حجت الاسلام مجید نصیری افزود: نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاههای آزاد اسلامی خراسان رضوی وظیفه اولیه خود را اعتلای معنویت و اخلاق بر مبنای عقلانیت فطری و طبیعی و نه عقل معاش می داند.
وی گفت: یکی از راهکارهای تحقق این هدف وحدت حوزه و دانشگاه است که باید به اتحادی در جهت، مسیر و گفتمان برسند.
طی این مراسم از خدمات آیت الله علی اصغر معصومی رئیس پیشین نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاههای آزاد خراسان رضوی قدردانی و حجت الاسلام مجید نصیری به عنوان رئیس جدید این نهاد معرفی شد.
دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی شامل 10 واحد و شش مرکز است که از این میان مشهد و نیشابور واحدهای جامع هستند. 616 رشته شهر در دانشگاه‌ آزاد اسلامی خراسان رضوی فعال است. از این تعداد، 140 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 114 رشته در مقطع دکترا است. 60 هزار دانشجو در دانشگاه آزاد خراسان رضوی تحصیل می کنند که 25 درصد آن متعلق به مقطع کارشناسی ارشد است. همچنین تعداد اعضای هیات علمی دانشگاه‌ آزاد خراسان‌رضوی 1000 نفر است و نیز 2000 استاد حق‌التدریس دارد. تعداد کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی در استان نیز 1550 نفر است
1922/1858**خبرنگار: کامیار اسماعیل پور **منتشرکننده: حسین کریم زاده

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.