به گزارش ایرنا، سید جواد حسینی شنبه شب در همایش تحلیل علمی منشور حقوق شهروندی در مشهد افزود: تدوین منشور حقوق شهروندی یکی از مهم ترین وعده های رئیس جمهوری در زمان انتخابات ریاست جمهوری بود.
وی با بیان اینکه رئیس جمهوری تاکنون به بسیاری از وعده های خود عمل کرده است، اظهار کرد: دکتر روحانی همچنین شرایط اقتصادی را بهبود بخشیده و جایگاه ایران را در عرصه بین المللی ارتقا داده است.
وی گفت: شرایط ایران طی سال های گذشته از نظر اقتصادی به هیچ عنوان مناسب نبوده و رکود تورمی کشور را در بر گرفته بود.
حسینی افزود: منشور حقوق شهروندی از کرامت انسانی نشات گرفته شده است و به نوعی مسئولیت دولت در قبال شهروندان را بیان می کند.
وی ادامه داد: منشور حقوق شهروندی یک تفسیر کارآمد از نظام حقوقی ایران است که حقوق ملت را در آن بازگو می کند.
وی اظهار کرد: حق گرایی، اخلاق گرایی و عدالت محوری سه ویژگی شاخص منشور حقوق شهروندی است.
معاون استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه برخی فرصت ها را تبدیل به تهدید می کنند، گفت: برخی تلاش می کنند برجام را که از آن به عنوان یک فرصت بین المللی یاد می شود، به یک تهدید تبدیل کنند و برخی نیز در تلاش هستند منشور حقوق شهروندی را هم به یک تهدید علیه ملت تبدیل کنند.
وی افزود: منشور حقوق شهروندی تفسیر فعل خواستن برای مردم است تا روحیه مطالبه گری را در خود پرورش دهند.
وی اظهار کرد: برگزاری اینگونه همایش ها در خراسان رضوی نشان دهنده عزم جدی مسئولین این استان برای پیگیری تصمیمات دولت است.
منشور حقوق شهروندی با هدف استیفا و ارتقای حقوق شهروندی و به منظور تدوین برنامه و خط مشی دولت تنظیم شده و شامل مجموعه‌ ای از حقوق شهروندی است که یا در منابع نظام حقوقی ایران شناسایی شده‌ و یا دولت برای شناسایی، ایجاد، تحقق و اجرای آنها از طریق اصلاح و توسعه نظام حقوقی و تدوین و پیگیری تصویب لوایح قانونی یا هرگونه تدبیر و اقدام قانونی لازم تلاش جدی و فراگیر معمول خواهد داشت.
این منشور بیست و نهم آذر ماه ١٣٩٥ در همایش قانون اساسی و حقوق ملت با حضور رییس جمهوری، حقوقدانان و وکلا رونمایی شد.
7498 / 6053 خبرنگار: توحید آرش نیا ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.