به گزارش ایرنا، دکتر ولی الله جغتایی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: با نمونه برداری از سه کلاغ مرده و یک کلاغ نیمه جان که از میدان کارگر سبزوار جمع آوری شد، بیماری آنفلوآنزای مرغی مشاهده نشد.
وی ادامه داد: علت مرگ کلاغ ها در دست بررسی است اما با توجه به بهبودی حال کلاغ نیمه جان پس از تغذیه مناسب، احتمال می رود گرسنگی و سرما علت این اتفاق است.
جغتایی گفت: با توجه به بروز مواردی از بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان در برخی نقاط کشور یک تیم دامپزشکی نقاط مختلف شهرستان سبزوار را به منظور رصد شیوع احتمالی این بیماری پایش می کند.

*شکار پرندگان در سبزوار ممنوع شد
رئیس حفاظت محیط زیست استان سبزوار نیز گفت:‌ به دلیل احتمال شیوع بیماری آنفلونزای فوق حاد طیور در برخی از نقاط کشور، شکار پرندگان در این شهرستان ممنوع شد.
علیرضا صادقی افزود: در راستای حفاظت از سلامت عمومی مردم در مقابل این بیماری، صدور پروانه شکار برای هرگونه پرنده وحشی ممنوع است.
وی ادامه داد: مردم با مشاهده هر گونه موارد مشکوک در پرندگان و تلف شدن آنها مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست و دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.
بیماری آنفلوانزای پرندگان یکی از بیماریهای مهم در ماکیان و سایر پرندگان به شمار می رود و پایش و مراقبت می تواند نقش مهم و به سزایی در پیشگیری و کنترل این بیماری در جمعیت طیور داشته باشد.
مرکز شهرستان 320 هزار نفری سبزوار در فاصله 230 کیلومتری غرب مشهد مقدس قرار دارد.
8145/7500/6012خبرنگار:حمیددلاوری هروی **‌انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.