محمد علی نبی پور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حقوق شهروندی موضوع جدیدی نیست و در قانون اساسی به آن پرداخته شده بود و ریاست جمهوری با تدوین و ابلاغ این منشور برخی از اصول مورد غفلت قرار گرفته آن را دوباره در کانون توجه عمومی جامعه قرار داد.
وی از تدوین منشورحقوق شهروندی به عنوان تاکیدی دوباره بر حقوق عمومی مردم و حفظ کرامت آنان به عنوان یکی از ارزشهای دین مبین اسلام یاد کرد و گفت: دولت یازدهم با این اقدام، ضرورت توجه به این مسائل را در جامعه یادآور شد.
وی تصریح کرد: تدوین این منشور نه تنها برای دولت بلکه برای نظام جمهوری اسلامی از اهمیت به سزایی برخوردار است و در آن بر حفظ حقوق افراد از جمله در بخشهای مسکن، اشتغال، خانواده، رفاه و تامین اجتماعی و مبارزه با فساد اداری به صورت مشخص تر تاکید شده است.
وی افزود: برای آنکه منشور حقوق شهروندی به اهداف خود دست یابد باید به صورت لوایح توسط دولت به مجلس شورای اسلامی ارائه و بعد از تصویب قوانین در مجلس برای اجرایی کردن آن به دولت ابلاغ شود.
حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری 29 آذر ماه سال جاری منشور حقوق شهروندی را شامل 23 سرفصل و 120 ماده به همراه ساز و کارهای اجرا و نظارت بر حسن اجرای حقوق آن و همچنین ارجاعات قانونی مواد آن را امضاء و رونمایی کرد.
گناباد در فاصله 287 کیلومتری مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.
7545/2095/ 6012 خبرنگار: فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.