به گزارش ایرنا علیرضا رشیدیان روز چهارشنبه در حاشیه بهره برداری از طرحهای تولیدی و اقتصادی گناباد در گفت و گو با خبرنگاران افزود: ثبت جهانی قنات قصبه در فهرست آثار جهانی زمینه مناسبی برای توسعه گردشگری منطقه ای فراهم کرده است.
وی ادامه داد: یکی از محورهای مهم مشخص شده بعد از نامگذاری مشهد مقدس به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 ، بهره گیری از ظرفیتهای گردشگری شهرستانها برای افزایش 30 درصدی گردشگری مذهبی و حلال در خراسان رضوی است که قنات قصبه گناباد با توجه به قدمت تاریخی و فرهنگی خود نقش تعیین کننده ای در این زمینه دارد.
رشیدیان با یادآوری ایجاد بالغ بر 121 هزار شغل در یک سال گذشته در خراسان رضوی گفت: این استان از این نظر بعد از تهران دومین استان کشور است.
وی گفت: گناباد با وجود ظرفیتهای اقتصادی زیاد به دلیل مشکلاتی از جمله نبود دفتر ارزیابی گمرکی تاکنون نتوانسته بود به نحو مطلوب در راستای اهداف اقتصاد مقاومتتی گامهای موثر بردارد که با راه اندازی این دفتر، این مسیر هموار شد.
رشیدیان با اشاره به مذاکرات با وزیر راه و شهرسازی برای بهره گیری از تسهیلات و سرعت بخشی احداث فرودگاه گناباد گفت: با توجه به ظرفیتهای اقتصادی و فرهنگی و دانشگاهی گناباد راه اندازی فرودگاه نقش بسیار مهمی در توسعه این منطقه دارد.
استاندار خراسان رضوی گفت: با توجه به خسارتهای سرمای اخیر به بخش کساورزی این استان، اقدامات خوبی با تعامل بانکها و بیمه محصولات کشاورزی استان برای حمایت از کشاورزان خسارت دیده در دست انجام است.
با حضور استاندار خراسان رضوی و هیات همراه بهره برداری از چهار طرح تولیدی و اقتصادی در شهرک صنعتی گناباد آغاز شد.
در چهلمین کمیته میراث جهانی سازمان یونسکو در شهر استانبول ترکیه، قنات قصبه گناباد از خراسان رضوی به همراه قنات های بلده خراسان جنوبی، زارچ و حسن آباد مشیر مهریز در یزد، جوپار کرمان، اکبرآباد و قاسم آباد بروات و ابراهیم آباد در استان مرکزی به ثبت جهانی رسید.
جسن ملی ثبت قناتهای کشور در فهرست آثار جهانی یونسکو دو ماه آینده با محوریت قنات قصبه در گناباد برگزار می شود.
شهرستان گناباد در فاصله 287 کیلومتری مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.
2095/7545/ 6012 خبرنگار:فهیمه نعمتی شهری ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.