حسین زارع صفت روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با گشایش این تالار در محل موزه بزرگ خراسان اشیاء تاریخی و فرهنگی متعلق به دوره های مختلف تاریخ خراسان به نمایش گذاشته می شوند.
وی ادامه داد: برای تامین و تکمیل آثار این تالار 130 قلم اشیاء فرهنگی و تاریخی مربوط به تاریخ خطه خراسان از تهران به مشهد منتقل خواهد شد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: برنامه ریزی نهایی در این ارتباط در حال انجام و در نظر است این تالار در یکی از روزهای چهارم تا ششم بهمن ماه آتی همزمان با برگزاری مراسم رسمی آغاز رویداد جهانی مشهد 2017 با حضور شخصیتهای برجسته افتتاح شود.
وی افزود: علاوه بر افتتاح تالار هنر اسلامی خراسان، همزمان با آغاز رسمی رویداد مشهد 2017 از اثر نفیس شاهنامه بایسنقری متعلق به دوره تیموری به عنوان یکی از نسخه های منحصربفرد شاهنامه رونمایی می شود.
از سال 2011 میلادی همه ساله سه کشور از حوزه کشورهای آفریقایی، اسلامی و اسلامی غیرعربی به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی معرفی می شوند. آیسسکو (ISESCO) سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال 1396 مصادف با سال 2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.
7496/1858**خبرنگار: آرزو جاودانی **منتشرکننده: حسین کریم زاده

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.