کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از روز سه‌شنبه با نفوذ سامانه بارشی فعال در نواحی غرب کشور به این استان، افزایش ابرناکی، وزش باد شدید و ریزش باران در استان پیش‌بینی شده است.
زهرا مبشری افزود: این بارش‌ها از ظهر سه‌شنبه در جنوب و جنوب‌ غربی استان خراسان رضوی آغاز می‌شود که در نیمه شمالی به صورت برف و باران و در نیمه جنوبی به صورت باران با احتمال ابگرفتگی معابر و سیلابی‌ شدن مسیل‌ها رخ خواهد داد.
وی ادامه داد: آلاینده‌های جوی تا روز سه‌شنبه  هفته‌ جاری در شهرهای بزرگ و صنعتی مشهد تداوم دارد و از روز چهارشنبه با ریزش باران و وزش باد کاهش خواهد یافت.

کارشناس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با اشاره به کاهش دمای هوای استان طی روزهای آتی گفت: بیشینه دمای امروز مشهد ۱۴ درجه سلسیوس پیش‌بینی شده که فردا به ۱۱ درجه سلسیوس و در روز چهارشنبه به ۶ درجه کاهش خواهد یافت. 

وی افزود: طی این مدت تشکیل مه غلیظ، کاهش دید افقی و لغزندگی جاده‌ها در استان پیش‌بینی شده است.
قوچان با کمینه دمای سه درجه زیر صفر و تایباد با بیشینه دمای ۱۶ درجه به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.