پریوش ایمان طلب روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افرود: کتاب‌های ارائه شده در این نمایشگاه، از جدیدترین کتاب‌های منتشر شده از سال ۲۰۱۷ به بعد و توسط انتشارات تخصصی از جمله  Blackwell، Wiley و CRC press است.
وی ادامه داد: بازدید و خرید از شانزدهمین نمایشگاه کتاب‌های انگلیسی، عربی و فارسی برای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشگران و علاقه مندان آزاد است.
مسوول واحد سفارشات کتابخانه مرکزی دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در این نمایشگاه ۸۵۰ عنوان کتاب به زبان عربی، هزار و ۱۰۰  عنوان کتاب به زبان فارسی و ۶ هزار و ۷۷۰ عنوان کتاب به زبان انگلیسی شامل موضوعات فنی و مهندسی، علوم پایه، دامپزشکی، علوم انسانی و روانشناسی عرضه شده است.
ایمان طلب افزود: کتاب‌های خارجی با ارز آزاد محاسبه شده است و بر همین اساس تخفیف در نظر گرفته شده برای کتاب‌های انگلیسی و عربی ۴۰ درصد و برای کتاب‌های فارسی ۲۰ درصد است.

دانشگاه فردوسی مشهد که جشن ۷۰ سالگی اش چند روز پیش برگزار شد سومین مرکز آموزش عالی دیرقدمت ایران پس از دانشگاه‌های تهران و تبریز است. این دانشگاه گستره‌ای ۳۰۰ هکتاری دارد و از ۱۳ خوابگاه دانشجویی و سایر امکانات رفاهی و خدماتی برخوردار است و  ۲۵ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در ۱۳ دانشکده و هفت پژوهشکده آن به درس و تحقیق مشغولند.
همچنین تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه ۸۱۰ عضو است که در قالب ۶۰ گروه آموزشی در این دانشگاه مشغول تدریس هستند.
دانشگاه فردوسی مشهد رتبه ۴۷۰ را در بین ۵۰۰ دانشگاه برتر دنیا در چارچوب نظام رتبه‌بندی لایدن ۲۰۱۹ کسب کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.