مشاور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در امور بانوان در این مراسم با تاکید بر اهمیت و جایگاه نهاد خانواده در جامعه گفت: تلاش ما این است که در سطح ملی فرهنگ گفت و گو را به خانواده ها بازگردانیم. 

هانیه سامعی افزود: یکی از چالش‌های جدی در حوزه فعالیتهای فرهنگی، عدم هماهنگی حوزه پژوهشی و بدنه اجرایی و سیستم دولتی است و برخی اقدامات فاقد کار پژوهشی مناسب است از سوی دیگر پژوهشهای بسیار ارزشمندی توسط افراد توانمند انجام می‌گیرد که به دلیل حمایت ناکافی اجرا نمی‌شود.

وی ادامه داد: فرهنگ لسانی و چهره به چهره و برقرار کردن ارتباط عاطفی در جامعه کنونی کمرنگ شده و این یک آسیب جدی اجتماعی است که گاه مشاهده می‌شود تمام اعضای یک خانواده عادی ترین مکالمات خود را از طریق فضای مجازی انجام می دهند و تلاش ما این است که در سطح ملی فرهنگ گفت و گو  را به خانواده ها بازگردانیم. 

سامعی گفت: امروز وزارت ارتباطات به واسطه گسترش زیر ساختهای فناوری اطلاعات متهم است که اقدامی به منظور فرهنگی سازی در بین مردم برای استفاده از این فناوری انجام نداده است لذا هدف ما این است که افراد خانواده را تشویق کنیم تا ساعاتی را با یکدیگر وقت بگذارند و این فرهنگ را احیا کنیم تا تمامی اعضای خانواده تعامل چهره به چهره و گفت و گوی لسانی با یکدیگر داشته باشند. 

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی نیز در این نشست گفت: ضروری است محصولات پژوهشی با موضوع خانواده در چارچوب بیانیه گام دوم انقلاب تولید شود تا بتوان با کمک تمامی دستگاهها به اجرایی شدن طرحهای منتخب کمک کرد.

محمدحسین استاد آقا افزود: موضوع خانواده از موضوعات مهمی است که مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب به آن اشاره کردند.

وی اضافه کرد: وظیفه ما تلاش بیشتر مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب است و بنیاد کرامت در این راستا نیازمند مشارکت و همکاری تمامی نهادهاست.

آقا استاد گفت:اصلی ترین کار بنیاد کرامت رضوی حمایت، تسهیل گری و کمک به موسسات مردم نهاد و بخشهایی است که در میدان کار هستند و امید است که بتوانیم در آینده این برنامه را با همکاری و هم افزایی بیشتر با سایر نهادها از جمله مرکز امور بانوان آستان قدس رضوی، بنیاد ملی خانواده پیش ببریم و کارهایی را انجام دهیم که نواقص کمتری داشته باشد.

نخستین رویداد ملی خلاقیت و نوآوری در عرصه خانواده با عنوان "جشنواره خانواده رضوی" به همت بنیاد کرامت امام رضا (ع) با مشارکت مرکز امور بانوان و خانواده آستان قدس رضوی و بنیاد ملی خانواده روز پنجشنبه گذشته در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی آغاز شد.

بیش از هزار نفر از سراسر کشور با ارایه طرح‌های خود در جشنواره خانواده رضوی ثبت نام کردند که از این تعداد ۴٠٠ ایده به دبیرخانه ارسال شد و داوری نهایی بر روی ۸۰ طرح و ایده انجام گرفت. 

گروه ۱۰ نفره داوران این جشنواره، طرح‌ها و ایده‌های رسیده با موضوعات تسهیل ازدواج، فرزندآوری و سبک زندگی را داوری کردند که در نهایت ۳۰ طرح و ایده انتخاب شد که طی دور روز توسط صاحبان آنها ارایه شد.

در نهایت صاحبان چهار طرح شامل طرح «آدم و حوا» در محور همسریابی و همسرگزینی، طرح «ازدواج آسان» در محور مشارکت اجتماعی، طرح «باشگاه بهار نکو» در محور آموزش و پژوهش، طرح «توانمندسازی بانوان» در محور توامندسازی و حمایت از جمله تجربه های موفقی بودند که در پایان این مراسم مورد تجلیل قرار گرفتند

در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره رویداد ملی خلاقیت و نوآوری در عرصه خانواده با عنوان «جشنواره خانواده رضوی» حاج حسین یکتا فرمانده سابق قرارگاه خاتم الاوصیا(ص)، محمدحسین استاد آقا مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی، علیرضا نائینی، مدیر بخش خانواده بنیاد کرامت امام رضا(ع) و خانواده معزز شهید مدافع حرم «محمود رادمهر» حضور داشتند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.