حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی روز چهارشنبه در دیدار با دختران "شیخ ابراهیم زکزاکی" رهبر نهضت اسلامی نیجریه، در حرم مطهر رضوی افزود: تلاش‌ها و ایثارهای شیخ زکزاکی در راه اسلام الگویی شایسته برای جامعه است.

وی ضمن پیگیری آخرین وضعیت و شرایط جسمی این عالم انقلابی از خانواده وی ادامه داد: مساله شیخ زکزاکی مساله نظام و انقلاب و یکی از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب است.

تولیت آستان قدس رضوی  با بیان اینکه شیخ زکزاکی منطقه آفریقا را متحول کرده است، گفت: این عالم برجسته کار بسیار بزرگی را در آفریقا انجام داد و ده‌ها هزار نفر را در آن منطقه تربیت کرد، از این رو دشمنان دین و اسلام کینه بزرگی از شیخ زکزاکی دارند.

حجت الاسلام و المسلمین مروی افزود: بنیانی که شیخ زکزاکی در آفریقا گذاشت و آن تفکر انقلابی که در آن منطقه تأسیس کرد نابود شدنی نیست، دشمنان احمق هستند که تصور می‌کنند با به شهادت رساندن بزرگان، راه و مسیر آنان نیز نابود خواهد شد، همانگونه که یزید فکر می‌کرد می‌تواند با شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تفکر امامت، ولایت و اهل بیت (ع) را نابود کند.

وی ادامه داد: شیخ زکزاکی یک نیروی ارزشمند بوده و تعبیر خمینی آفریقا که به ایشان نسبت داده شده، تعبیر درستی است، وی برای اسلام در آفریقا زحمت کشیده و رنج برده است، تلاش‌ها، فداکاری‌ها و ایثارهای این روحانی برجسته یک الگو و نمونه برای همه آزادیخواهان جهان است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به ظلم‌ها و مصیبت‌هایی که شیخ زکزاکی در راه اسلام متحمل شده است، گفت: شیخ زکزاکی و خانواده ایشان سختی‌ها و مصیبت‌های بسیاری را تحمل کردند، ۶ پسر ایشان شهید شده و خود ایشان نیز هم‌اکنون در شرایط ظالمانه هستند.

وی با تأکید بر لزوم معرفی بزرگان و مفاخر دینی و انقلابی به جامعه افزود: هرکاری از آستان قدس رضوی برای معرفی شیخ زکزاکی به جامعه ساخته باشد، کوتاهی نخواهیم کرد و انجام می‌دهیم، شیخ زکزاکی یک الگوی شایسته برای جامعه، جوانان و روحانیت است که باید آن را معرفی کنیم.

تولیت آستان قدس رضوی شیخ زکزاکی را انسانی وارسته، مجاهد فی سبیل الله و اُویْس قرنی زمان دانست و گفت: فردی در آفریقا تحت تأثیر تفکر امام راحل و رهبر معظم انقلاب توانسته جریان ارزشی و انقلابی را متولد کند و خدمات بسیاری برای اسلام داشته باشد و در این راه زحمات و آسیب‌های بسیاری را متحمل شده است، این مرد بزرگ و خدماتش را باید به مردم معرفی کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: باید زحمات و خدمات شیخ زکزاکی به اسلام و وضعیت خطرناکی که هم‌اکنون گرفتارش شده‌اند را برای مردم تبیین کرد.

ابراهیم یعقوب زَکزاکی روحانی شیعه، انقلابی و رهبر جنبش اسلامی شیعیان نیجریه است.

در ۲۵ جولای ۲۰۱۴، در تظاهرات روز قدس در شهر زاریا ۳۵ تن از همراهان ابراهیم زکزاکی مورد هدف تیراندازی قرار گرفتند که سه تن از آنها فرزندان وی بودند.

کمیسیون حقوق بشر اسلامی بریتانیا در اکتبر ۲۰۱۴ گزارشی از این کشتار منتشر و به نقش ارتش در آن اشاره کرده است. در جریان این کشتار شیخ زکزاکی همراه با همسرش و صدها نفر از طرفداران و سه فزرند دیگرش توسط ارتش نیجیریه زخمی و دستگیر شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.