علیرضا رزم حسینی روز جمعه در نشست کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید که با حضور رییس دفتر رییس جمهوری در مشهد برگزار شد افزود: همچنین همایش فرصتهای سرمایه‌گذاری که رویدادی مهم و در سطح ملی است تا پایان سال در مشهد برگزار می‌شود که از دیگر فعالیتهای مهم این منطقه به شمار می‌رود.

وی اضافه کرد: هم اینک طبق گزارش اتاق بازرگانی مشهد، هیچ پرونده‌ای در کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید باقی نمانده و به همه آنها رسیدگی شده است.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به طرح مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی گفت: هم اینک ۱۴۲ شرکت توانمند مربوط به بخش خصوصی و بخش عمومی در استان مسوولیت توانمندسازی روستایی و مدیریت توسعه روستاها در قالب این طرح را برعهده گرفته اند و ارکان حاکمیت شامل دادگستری، فرمانداری، امام جمعه و خود معین اقتصادی با امضای تفاهم‌نامه‌ای مبتنی بر اجرای طرح سرمایه‌گذاری در این روستاها از این طرح پشتیبانی می کنند.

رزم حسینی اظهار داشت: در فروردین ماه امسال یک نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی بدون هزینه دولت با بهره‌گیری از امکانات اتاق بازرگانی مشهد شکل گرفت تا پشتیبان و راهبر معین‌های اقتصادی در طرح مثلث توسعه اقتصادی – فرهنگی باشد.

وی با اشاره به گشایش‌های اقتصادی که در نتیجه برجام برای کشور در روابط تجاری و مراودات بانکی و رونق تولید و صادرات رخ داد افزود: خراسان رضوی ۱۲۸ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در قالب امضا تفاهم نامه در چارچوب مثلث توسعه اقتصادی- فرهنگی در اختیار دارد اما بدبیاری بزرگ این است که دیگر "برجام" برای گشایش امور وجود ندارد.

استاندار خراسان رضوی شرایط کنونی اقتصادی را بسیار دشوار دانست و گفت: هیچ بانکی در خارج از کشور با ایران مراوده ندارد و فشار فزاینده‌ای به بانکها برای پرداخت تسهیلات وارد شده است و در این شرایط علاوه بر توجه به اقتصاد درون نگر، توجه به اقتصاد برون‌زا نیز حایز اهمیت است.

شرایط به نفع سهامداران شرکت پدیده پیش می‌رود

رییس کل دادگستری خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: اولویت استان مسایل اقتصادی است و در این زمینه هماهنگی مطلوبی بین ارکان حاکمیت و بخش خصوصی با محوریت نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی وجود دارد که همه سازمانها، نهادها و دستگاه‌های اجرایی در آن سهیم هستند.

غلامعلی صادقی افزود: نخبگان و مردم خراسان رضوی شرایط کشور را درک کرده‌اند، سرمایه‌گذاران نیز برای همکاری استقبال کرده‌اند و بنا داریم نگاهمان در حوزه اقتصادی به پایتخت نباشد و به مدیران خود برای رفع مشکلاتشان کمک کنیم.

وی بیان کرد: مشکل شرکت پدیده، یک بحث ملی بود اما بدون بهره گرفتن از منابع ملی و با همدلی که در خراسان رضوی وجود دارد این مشکل حل شد و اکنون بیش از آنچه تصورمان بود شرایط به نفع سهامداران در حال رقم خوردن است.

رییس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اقدامات این نهاد در یک سال اخیر گفت: شرکتها و تعاونی‌هایی در این استان پرونده قضایی داشتند که در این مدت مختومه شدند.

صادقی اظهار داشت: وحدت و همدلی را در خراسان رضوی شاهد هستیم و از همه گروه‌های سیاسی و احزابی که حول سه محور انقلاب، وحدت و مردم حرکت کنند، حمایت می‌کنیم و اجازه نمی‎‌دهیم عده‌ای شیطنت کنند و آرامش استان را مخدوش کنند.

وی اضافه کرد: بنا داریم در انتخابات با حمایت از همه گروه‌های سیاسی، فضا را برای پذیرش نقد و اعتراض آنان آماده کنیم و امیدواریم این همدلی و رفاقت در استان هم در مسایل اقتصادی و سیاسی زمینه خوبی برای توسعه همکاریهای آتی باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.