حامد قربانی، رئیس ستاد انتخابات حوره انتخابیه گناباد و بجستان نیز به خبرنگار ایرنا گفت: طی سه روز گذشته در مجموع پنج نفر در این حوزه انتخابیه ثبت نام کرده اند.

با این آمار حوزه انتخابیه کاشمر، بردسکن و خلیل آباد و گناباد و بجستان به ترتیب با سه و پنج نفر کمترین شمار ثبت نام ها را در میان ۱۲ حوزه انتخابیه خراسان رضوی داشته اند.   

۲۱۶ نفر در خراسان رضوی ثبت نام کردند

رئیس ستاد انتخابات خراسان رضوی با بیان آمار کلی استان نیز گفت: طی سه روز در مجموع ۲۱۶ نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۲۰۶ نفر قطعی و ۱۰ نفر در حال ثبت اطلاعات خود هستند.

حسن جعفری افزود: از مجموع ثبت نام های قطعی انجام گرفته ۵۴ نفر در روز اول، ۶۳ نفر در روز دوم و ۸۹ نفر هم در روز سوم ثبت نام کرده اند.

وی میانگین سنی داوطلبان در روز سوم را ۴۳ سال برشمرد و اظهار کرد: جوان ترین داوطلب ۳۰ ساله و مسن ترین آنها ۶۷ ساله بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی گفت: در روز سوم ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس شورای اسلامی، از مجموع ۹۸ داوطلب ثبت نام شده قطعی و در انتظار ثبت نام، تعداد ۴۷ مورد در حوزه انتخابیه مشهد و کلات ثبت نام کردند.

جعفری افزود: سه نفر در حوزه انتخابیه چناران و بینالود، هفت نفر در حوزه انتخابیه فریمان، سرخس و بخش های احمدآباد و رضویه، سه نفر در حوزه انتخابیه گناباد و بجستان، هشت نفر در حوزه انتخابیه تربت جام، تایباد، باخرز، صالح آباد و دو نفر در حوزه انتخابیه تربت حیدریه، مه ولات و زاوه ثبت نام کردند.

وی ادامه داد: ۶ نفر در حوزه انتخابیه درگز، یک نفر در حوزه انتخابیه کاشمر، بردسکن و خلیل آباد، هشت نفر در حوزه انتخابیه نیشابور و فیروزه، سه نفر در حوزه انتخابیه سبزوار، جوین، جغتای، داورزن و خوشاب، چهار نفر در حوزه انتخابیه قوچان و فاروج و ۶ نفر هم در حوزه انتخابیه خواف و رشتخوار ثبت نام کرده اند.

۱۸ زن از مشهد داوطلب نامزدی نمایندگی مجلس شدند

رئیس ستاد انتخابات حوزه انتخابیه مشهد و کلات نیز از ثبت نام قطعی ۱۰۷ نفر در این حوزه انتخابیه طی سه روز خبر داد و گفت: در روز سوم ثبت نام از داوطلبان شرکت در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ۴۷ نفر ثبت نام کردند که ۱۷ درصد معادل ۱۸ نفر از این افراد را بانوان تشکیل می دهند.

محمد رضا هاشمی افزود: در مجموع ۸۹ نفر از ثبت نام شدگان دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد، ۱۳ نفر دکتری و پنج نفر نیز دارای تحصیلات حوزوی هستند.

۱۸ نفر از مجموع ۲۹۰ نماینده مجلس شورای اسلامی را نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت تشکیل می‌دهند.

استان ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی ۱۲ حوزه انتخاباتی دارد.

"حوزه مشهد و کلات" با پنج نماینده در مجلس شورای اسلامی بزرگترین حوزه انتخاباتی از نظر شمار جمعیت و تعداد نمایندگان در میان ۱۲ حوزه انتخاباتی خراسان رضوی محسوب می‌شود.

انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفند ماه آتی به طور همزمان در سراسر کشور برگزار می‌شود.

انتخابات میان‌دوره‌ای مجلس خبرگان رهبری نیز برای انتخاب یک نماینده خراسان رضوی در آن مجلس امسال برگزار می‌شود.

مرحوم آیت‌الله سیدمحمود شاهرودی نماینده مردم خراسان رضوی در خبرگان رهبری پارسال درگذشت.

۶ نفر از ۸۸ نماینده مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مردم استان خراسان رضوی در جمع خبرگان هستند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.