مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی روز شنبه در نشستی خبری درباره این جشنواره استانی با بیان این آمار گفت: تاکید شده است که در این جشنواره بهترین آثار در زمینه دفاع مقدس برگزیده شود چرا که رسالت و نقش مهم تبیین خط و راه شهدا باید از طریق این آثار هنری انجام شود لذا ساخت با کیفیت این آثار اهمیت می یابد.

حجت الاسلام حسین معصومی افزود: جشنواره کهربا به صورت مشترک توسط اداره های کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، موسسه آموزشی فردوس و موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی برگزار می شود.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: هر اندیشه، تفکر و ارزش والای اسلامی وقتی ماندگار و پا بر جا می ماند که در قالب هنر عرضه شود حال اگر این ارزش‌ها از نوع دفاع مقدس و شهادت باشد این هنرنمایی ارزشمندتر و با اهمیت تر خواهد بود از این رو امیدواریم که در این راستا جشنواره سینمایی و فرهنگی کهربا فتح بابی برای کارهای مشابه در سالهای بعد باشد.

سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی زاده افزود: پایان هفته دفاع مقدس در مهر ماه سال جاری آخرین مهلت دریافت آثار سینمایی بود و در مجموع ۵۷۶ اثر به دبیرخانه ارائه شد که در بخش فیلم داستانی ۳۲۸، مستند ۱۱۳، فیلمنامه ۷۵، پویانمایی ۱۳ و نماهنگ ۴۷ اثر به دبیرخانه رسید.

وی همچنین به ارسال پنج هزار و ۲۰۰ عکس به دبیرخانه جشنواره کهربا اشاره و بیان کرد: از این تعداد  ۳۰۵ عکس نیز به مرحله داوری راه یافته است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: مهدی مسکران، مهدی رضازاده و علی عظیم زاده در بخش فیلم مستند و داستانی و نماهنگ، شهاب ملت خواه، حسن کمالیان و مجتبی انوریان در بخش فیلم نامه و سمیه عرفانی، سید رهام رسولی و علی حاجی عباسی در بخش عکس آثار راه یافته به بخش مسابقه را داوری می کنند.

یوسفعلی‌زاده افزود: مراسم افتتاحیه جشنواره فردا یکشنبه دهم آذر ماه در محل آسایشگاه جانبازان امام خمینی(ره) در پارک ملت برگزار خواهد شد و آثار برگزیده برای نمایش نیز روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در محل پردیس سینمایی هویزه برای علاقه مندان به نمایش در می آید.

وی ادامه داد: تماشای آثار برگزیده رایگان اما با تهیه بلیت ممکن خواهد بود و علاقه مندان میتوانند برای دریافت بلیت به آدرس اینترنتی http://www.kahrobafestival.com مراجعه کرده و یا با شماره ۰۹۳۸۰۴۰۴۴۷ تماس بگیرند.

او ضمن قدردانی از گروه های هنری مردم نهاد برای ارسال آثار مردمی خود به این جشنواره گفت: مراسم اختتامیه و معرفی آثار برتر جشنواره کهربا نیز روز سه شنبه ۱۲ آذر ماه در پردیس سینمایی هویزه برگزار می‌شود.

سنگ کهربا جواهری ارزشمند و گرانبهاست و از آنجایی که این جشنواره فیلم به موضوعی ارزشی و گرانبها یعنی دفاع مقدس می پردازد "کهربا" نام‌گذاری شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.