قائم مقام شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی روز شنبه با اعلام این مطلب در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این سهمیه در قالب جشنواره نخستین واژه آب توسط شرکت آب و فاضلاب کشور برای این شرکت در نظر گرفته‌ شد که ویژه دانش‌آموزان پایه ابتدایی شهرهای استان به جز مشهد است.
محمد رضا اسماعیل‌زاده ادامه داد: پارسال این شرکت با آموزش ۳۶ هزار دانش آموز در قالب این جشنواره، رتبه نخست را در بین شرکت های آب فاضلاب کشور کسب کرد از این رو سهیمه استان در سال جاری به ۵۰ هزار دانش‌آموز افزایش یافت.
وی ادامه داد: طرح آموزش پنج هزار بانو نیز در دستور کار این شرکت قرار دارد.
قائم مقام شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: مدیریت مصرف آب نقش مهمی در مصرف بهینه آب دارد و آموزش‌های مدیریت مصرف در سنین پایه اثربخشی بیشتری دارد.
اسماعیل زاده افزود: میزان مصرف آب هر مشترک خانگی در ماه به طور متوسط حدود ۱۲ متر مکعب است و ۳۲ شهر در سطح خراسان رضوی تابستان امسال با تنش آبی مواجه بودند که بر اساس تمهیدات کارشناسی و اقدامات به هنگام و موفق دستگاه‌های ذیربط از این بحران بدون مشکل عبور کرده‌اند.
یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در ۷۳ شهر خراسان رضوی (به جز کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد) زیر پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب این استان هستند و ۳۰ درصد جمعیت زیر پوشش این شرکت در هفت شهر نیز از شبکه جمع‌آوری فاضلاب برخوردارند.  
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.