امیر دریادار حبیب الله سیاری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد به مناسبت هفتم آذر روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی افزود: هم اکنون امنیت دریایی تا فاصله ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتری مرزهای دریایی کشور تامین شده‌ است.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۹۰ درصد از صادرات و واردات کشورها از طریق دریا صورت می‌گیرد.
وی گفت: با توجه به وجود دزدان دریایی و تروریست‌های اقتصادی در برخی مرزهای آبی مانند مرز سومالی و  خلیج عدن، حضور نیروی دریایی برای پیشگیری از آسیب رساندن به اقتصاد کشور ضروری است.
دریادار سیاری افزود: امروز در دریای خزر، خلیج فارس، دریای عمان و شمال اقیانوس هند نیروی دریایی ارتش و سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران دست در دست هم داده و دشمن و استکبار جهانی را با ترس و لرز مواجه ساخته‌ است.
وی ادامه داد: نیروی دریایی ارتش به دستور رهبر معظم انقلاب از سال ۱۳۸۶ برای آبادانی مناطق کمتر توسعه یافته در سواحل مکران، کنارک، چابهار و بندرعباس حضور فعال دارد.
وی گفت: جمهوری اسلامی ایران دیپلماسی دریایی را  تا سال ۸۶ در خلیج فارس و امروز در دریای سرخ، مدیترانه، جبل الطارق و اقیانوس هند برقرار کرده‌ است.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی افزود: به برکت انقلاب اسلامی نیروی دریایی امروز در آب‌های آزاد و اقیانوس‌های جهان حضور داشته و دنیا دریانوردی، توان و تاکتیک جمهوری اسلامی ایران را قبول دارد.
وی ادامه داد: دشمن ترفندهای خود را از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با اختلاف افکنی قومی و مذهبی، ترور و جنگ تحمیلی در ایران دنبال کرده و امروز نیز با تحریم اقتصادی و ایجاد فتنه در صدد ضربه زدن به کشور است.
وی گفت: ملت ایران با مقاومت، بصیرت، حرکت در خط ولایت و نرفتن زیر بار ظلم، آرزوی دشمن برای ضربه زدن به نظام جمهوری اسلامی را به گور خواهد برد.
دریادار سیاری با اشاره به رشادت‌های نیروی دریایی در دوران جنگ تحمیلی افزود: عملیات "مروارید" در آذر ماه سال ۱۳۵۹ یکی از اقدامات مهم نیروی دریایی بود که با ضربه زدن به اقتصاد رژیم بعثی توان جمهوری اسلامی ایران در مقابله با دشمن را نشان داد.
وی ادامه داد: این عملیات دستاوردهای بسیار برای کشور داشت و نشان داد که قدرت جمهوری اسلامی در منطقه زیاد است و نیروی دریایی همواره در خلیج فارس بوده و خواهد ماند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.