یوسف کامیار روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت روز جهانی معلولان افزود: این پروژه در زیربنایی معادل ۴۵ هزار متر مربع با مشارکت خیرین و شماری از دستگاه‌ها و مجموعه‌ها در مشهد در حال اجراست.

وی با بیان اینکه نقشه معماری این مرکز توسط طراح برج میلاد در تهران به صورت رایگان تهیه شده‌ است گفت: بهزیستی استان خراسان رضوی هزینه ۵۳ میلیارد ریالی صدور پروانه ساخت این مجموعه را تقبل کرده و شهرداری مشهد نیز هزینه‌های مربوط به آتش‌نشانی برای ساخت این مجموعه را بر عهده گرفته است.

وی ادامه داد: هم اکنون در مرحله دریافت پروانه‌های اجرایی مربوطه هستیم و مرحله نخست این مجموعه شامل فونداسیون و زیرسازی تاکنون اجرا شده است.

کامیار گفت: طبق برآورد انجام شده ساخت این مجموعه ۱۸۰۰ میلیارد ریال هزینه دارد که با در نظر گرفتن هزینه تجهیزات این رقم به ۲ هزار میلیارد ریال می‌رسد.

وی افزود: ظرفیت پذیرش معلول در این مجموعه ۱۲۰۰ نفر در بخش شبانه روزی است و در بخش روزانه نیز دارای ظرفیت نامحدود برای ارائه خدمات می‌باشد.

وی با بیان اینکه مدت اجرای این پروژه سه سال در نظر گرفته شده‌ است اظهار داشت: این مرکز دارای بخش‌های توانبخشی متعدد از جمله فیزیوتراپی، کار درمانی، گفتار درمانی، کلینیک مشاوره، مددکاری و بخش آب درمانی خواهد بود.

مدیرعامل آسایشگاه معلولان شهید فیاض بخش با بیان اینکه کمک و مشارکت خیرین و نیکوکاران می‌تواند در تسریع در اجرای این پروژه نقش بی‌بدیل ایفا کند گفت: این آسایشگاه هم اکنون دارای ۵۰۰ معلول در دوره سنی شیرخوار تا کهنسالی است و به بیش از این تعداد نیز خدمات توانبخشی ارائه می‌کند.

وی افزود: سرانه نگهداری و خدمات توانبخشی هر معلول در این آسایشگاه ماهانه معادل ۳۵ میلیون ریال است که خیرین کمک‌های خوبی در این زمینه دارند.

وی ادامه داد: هزینه این آسایشگاه ماهانه ۳۰ میلیارد ریال است که به صورت خدمات، کمک‌های نقدی و غیر نقدی توسط خیرین و نیکوکاران تامین می‌شود که چهار میلیارد ریال این میزان نیز از محل اعتبارات دولتی از سوی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی تامین می‌گردد.

کامیار گفت: از ابتدای امسال ۱۹ هزار و ۳۱۷ جلسه فیزیوتراپی، سه هزار و ۳۵۰ جلسه کاردرمانی و حدود ۹ هزار مورد معاینه توسط پزشک عمومی و تخصصی برای معلولان این آسایشگاه ثبت شده است.

مرکز توانبخشی و نگهداری معلولان جسمی حرکتی شهید فیاض بخش مشهد با بیش از ۵۰۰ معلول، بزرگترین مرکز نگهداری از معلولان جسمی حرکتی کشور است که به صورت هیات امنایی اداره می‌شود.

سوم دسامبر مصادف با ۱۲ آذر ماه روز جهانی معلولان نامگذاری شده‌ است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.