به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی سکه دریک با جنس طلا متعلق به دوره تاریخی هخامنشیان و سکه‌های دراخم متعلق به فرمانروایی پادشاهان اشکانی از جمله سکه هایی است که امروز رونمایی و معرفی شد.

سکه نقره متعلق به دوره تاریخی یونانی در سده پنج قبل از میلاد، سکه تترا دراخم نقره متعلق به دوره تاریخی اتوفرادات اول، ابول نقره و دینار طلا متعلق به دوره تاریخی ساسانیان نیز از دیگر سکه‌های شاخص اهدایی هستند که امروز در محل موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری از آنها رونمایی شده است.

موزه سکه آستان قدس رضوی به‌ عنوان گنجینه تخصصی با دارا بودن بیش از ۶۷ هزار سکه، یکی از غنی‌ترین موزه‌های سکه ایران و منطقه است که آثار آن به دو طریق وقف نیک اندیشان و خریداری از مجموعه‌داران جمع‌آوری شده است.

در این مجموعه غنی، تعداد هزار و ۲۵۰ سکه ضرب چکشی از ده‌ها سلسله و بیش از دو هزار و ۲۵۰ سکه ضرب ماشینی از ۱۳۰ کشور جهان در معرض دید علاقه‌مندان قرار گرفته است.

این موزه علاوه بر مجموعه سکه‌ها، کتابخانه‌ای غنی از منابع تخصصی مربوط به مطالعات سکه شناسی را در اختیار داشته و با محققان و دانشجویان رشته‌های تاریخ، باستان شناسی و هنر در مقاطع مختلف تحصیلی همکاری پژوهشی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.