رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی امروز سه شنبه در برنامه "سه شنبه‎های فرهنگی" آستان قدس رضوی که برای نخستین بار در محل مزار شهید مدرس در شهرستان کاشمر برگزار شد گفت: الگوهایی همانند شهید مدرس را نمی‎توان فقط در موزه گذاشت و هر از گاهی برای آنها مراسمی برگزار کرد بلکه باید در مناسبت‎های مختلف از شهید مدرس نام برده شود.

حجت‌الاسلام سید جلال حسینی افزود: هنوز بسیاری از نوشته‎های شهید مدرس در حوزه تفسیر چاپ نشده است و بدون شک شخصیتی همچون شهید مدرس نظراتی در حوزه تفسیر دارد که برای قرآن پژوهان رهگشا خواهد بود.

وی ادامه داد: حوزویان با الهام از شخصیتی همچون شهید مدرس نباید رسالت خود را فراموش کنند و اگر افکار و شخصیت شهید مدرس تبیین نشود افراد حوزوی و دانشگاهی رسالت خود را متوجه نخواهند شد.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: بقعه شهید مدرس نباید فقط مکانی برای زیارت و انجام نذرهای مردمی باشد بلکه باید افکار شهید مدرس برای مردم تبیین و گفته شود و در همین راستا تلاش خواهیم کرد تا کنگره ملی شخصیت شناسی شهید آیت الله مدرس با اهداف علمی برگزار شود.

حسینی افزود: در زمان مرحوم تولیت آیت الله واعظ طبسی مصوبه‎ای در آستان قدس رضوی به تصویب رسید که برای تبیین ابعاد شخصیتی شهید مدرس کنگره‌ای در سطح ملی برگزار شود ولی این مصوبه همچنان روی زمین مانده است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه کاشمر مردمی متدین، فرهیخته، دانشگاهی و حوزوی هستند به همین خاطر همزمان با هشتاد و دومین سالگرد شهادت آیت‎الله مدرس یکی از ایستگاههای جامع مطالعاتی و دسترسی به منابع کتابخانه‌ای آستان قدس رضوی همانند آنچه در مشهد وجود دارد با همان امکانات در کاشمر راه‎اندازی خواهد شد.

رئیس سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: هم اکنون بیش از ۳۰ میلیون منبع اطلاعاتی در کتابخانه آستان قدس رضوی وجود دارد که تمامی منابع دیجیتالی، پایان نامه‎ها، مقالات، منابع چاپی و حتی نسخه‎های خطی برای استفاده در اختیار این کتابخانه قرار خواهد گرفت.

مراسم هشتاد و دومین سالگرد شهادت آیت‎الله سید حسن مدرس با حضور تولیت آستان قدس رضوی دهم آذرماه کنونی در کاشمر برگزار می‎شود.

شهرستان کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.