یوسف بیدخوری عصر دوشنبه در تور یک روزه‎ گردشگری که با حضور ۴۰ نفر از فعالان صنعت گردشگری استان خراسان رضوی در کاشمر برگزار شد افزود: هدف از راه‎اندازی این تور معرفی هرچه بیشتر جاذبه‎ها و جذابیت‎های گردشگری و زیارتی کاشمر است.

وی اظهار داشت: شهرستان کاشمر قابلیت‎های ویژه‎ای در زمینه گردشگری زیارتی و مذهبی و همچنین گردشگری فرهنگی، تاریخی و گردشگری روستایی، کشاورزی، سلامت و به خصوص بوم‎گردی دارد.

وی گفت: گرچه کاشمر شباهت‎های بسیار به مشهد مقدس دارد اما یکی از محورهایی است که تاکنون کمتر مورد توجه قرار گرفته و باید در راستای معرفی این منطقه با کمک فعالان گردشگری تلاش بیشتری نمود.

بیدخوری افزود: یکی از مواردی که طی چند سال اخیر مورد توجه اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قرار گرفته اقامتگاه‎های بوم‎گردی و فضاهایی است که در مناطق کم برخوردار و روستایی قرار دارد.

وی اظهار داشت: پنج اقامتگاه بوم‎گردی در بخش کوهسرخ و ۲ اقامتگاه دیگر نیز در شهر کاشمر فعال است و به زودی سه اقامتگاه بوم‌گردی دیگر نیز در این شهرستان به بهره‎برداری خواهد رسید.

وی گفت: در حال حاضر ۷۵ اقامتگاه بوم‎گردی دارای مجوز بهره‎برداری و فعال در استان داریم که هفت اقامتگاه مربوط به شهرستان کاشمر است.

فرماندار کاشمر نیز در این مراسم گفت: کاشمر دومین شهر زیارتی استان است که براساس آمار اعلام شده سالیانه بیش از سه میلیون زائر و گردشگر در این شهرستان حضور داشته و از اماکن مختلف به خصوص مرقد امامزادگان سید مرتضی (ع) و سید حمزه (ع) دیدن می‎کنند.

مسلم ساقی افزود: جاذبه‎های طبیعی و بکر فراوان در این شهرستان وجود دارد که هنوز ناشناخته هستند و از سویی این منطقه از نظر درمانی امکانات فوق‎العاده خوبی دارد که می‌تواند به عنوان قطب درمانی شناخته ‏شود.

وی اظهار داشت: تمام ظرفیت‌‏های دولتی این شهرستان را برای ورود بخش خصوصی آماده کرده‎ایم و نهایت همکاری و همیاری را با سرمایه‎گذاران به خصوص در بخش گردشگری خواهیم داشت.

کاشمر در ۲۲۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.