خالقداد عرب روز دوشنبه در نشست مشترک فرمانداران و اعضای ستاد انتخابات شهرستانهای رشتخوار و خواف گفت: زمینه برگزاری انتخابات سالم و قانونمند با مشارکت حداکثری مردم در این شهرستان ها فراهم است و بی شک امسال  انتخاباتی پرشور، سالم و بر مدار قانون در شهرستان برگزار خواهد شد.
وی اظهار داشت: با توجه به اینکه شهرستان خواف مرکز اصلی حوزه انتخابیه است وظیفه بررسی صلاحیت نامزدها با مسوولان این شهرستان است و باید در این راستا با برگزاری نشست های مشترک و آسیب شناسی انتخاباتی با کمترین خطا اقدام کرد.

فرماندار رشتخوار با بیان اینکه در انتخابات آینده مجلس شورای اسلامی  ۴۸ صندوق رای در رشتخوار پیش بینی شده که از این تعداد ۲۸ صندوق رای ثابت و بقیه سیار است گفـت: از مجموع صندوق های ثابت، ۲۱ صندوق در بخش مرکزی و شهر رشتخوار و هفت صندوق ثابت و ۶ صندوق سیار در بخش جنگل مستقر خواهد شد.

عرب افزود: فرمانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در شهرستان، رسالت برگزاری انتخابات سالم را بر عهده دارند و از تمام ظرفیت های شهرستان در راستای برگزاری انتخاباتی در خور شان مردم استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در این زمینه افزود: در حوزه نیروی انسانی و به ویژه در قسمت فناوری اطلاعات دچار کمبود نیروی با تجربه و متخصص هستیم که برای رفع این مشکل باید تدابیر لازم اتخاذ شود.

فرماندار خواف نیز در این نشست گفت: انتخابات، هنر تمرین دموکراسی است و رویکرد نظام پربرکت اسلامی هم مبتنی مشارکت حداکثری مردم است.

حسین سنجرانی افزود: وظیفه فرمانداران برگزاری و ورود مستقیم به امر انتخابات است و از تمام ظرفیت ها برای برگزاری این رویداد مهم سیاسی کشور استفاده خواهد شد.
وی ادامه داد: شرایط فعلی خواف مطلوب است و مردم این شهرستان به موضوع انتخابات توجه دارند و ما آمادگی لازم را برای برگزاری انتخابات سالم و قانونمند با مشارکت حداکثری مردم داریم.

حوزه انتخابیه رشتخور با مرکزیت شهرستان خواف  در خراسان رضوی دارای یک کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی است. ۱۸ نفر از ۲۹۰ نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، نمایندگان خراسان رضوی در خانه ملت هستند.

یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی روز دوم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.

شهرستان رشتخوار با ۶۵ هزار نفر جمعیت در ۲۰۶ کیلومتری جنوب شرق مشهد واقع است. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.