رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مشهد روز دوشنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: طبق قوانین بین المللی، آزادراه‌ها دارای ورودی و خروجی استاندارد و تعریف شده هستند و در غیر این صورت هر راهی که به آزادراه منتهی می شود غیر مجاز بوده و می بایست بسته شود و این اداره هم طی در راستای اجرای وظایف قانونی خود نسبت به بستن دو ورودی غیر مجاز جاده کنه بیست و جاده سیمان به آزادراه یاد شده اقدام کرده است.

جواد پورعلی افزود: آزادراه کنارگذر شمالی مشهد معروف به کمربندی سبز مختص کاربرانی است که می خواهند وارد شهر نشده و با اطمینان خاطر از آزادراه عبور کنند از این رو با توجه به سرعت زیاد وسایل نقلیه در این مسیر هر گونه ورود و خروج غیر مجاز خطر آفرین است و باعث می شود تصادفاتی در این نقاط اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: این آزادراه از سال ۱۳۹۲ به بهره برداری رسید و برای تمامی مسیرهایی که از قبل وجود داشت با هزینه ای بسیار زیاد راه دسترسی زیرگذر و یا روگذر ایجاد شد و البته هنوز ساخت دو مورد راه دسترسی باقیمانده که در حال پیگیری و انجام است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای مشهد گفت: هرگونه ورود غیر مجاز و ایجاد راه اختصاصی به آزاد راه چه برای اراضی کشاورزی و چه برای سایر موارد تخلف محسوب می شود و پیگیرد قضایی به دنبال دارد.

پورعلی افزود: در کمربندی سبز مشهد بیش از ۱۰ مورد مسیر دسترسی غیرمجاز وجود دارد که طبق برنامه زمان بندی شده دو مورد از پر خطرترین آنها با کمک نیروی انتظامی، پلیس راه منطقه و حمایت مراجع قضایی شهرستان مشهد مسدود شد و انسداد بقیه در حال پیگیری و انجام است.

خراسان رضوی با دو آزاد راه مشهد - باغچه و کنارگذر شمالی مشهد در مجموع ۱۱۲ کیلومتر مسیر آزاد راهی دارد.  

این استان ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که ۶ هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر آن راه روستایی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.