علیرضا رزم حسینی روز یکشنبه طی بازدید از پارک علم و فناوری خراسان در نشستی با مدیران شرکت‌های دانش بنیان افزود: تا زمانی که تفکر دولتی در بخش‌ها حاکم باشد مشکلات همچنان برقرار است.

وی اظهار داشت: نباید دولت را بیشتر دولت سالار کنیم بلکه باید مردم را در انجام امور مردم سالار نماییم.

وی گفت: دولت‌های فاقد نفت و منابع مشابه صرفا با کمک مردم و مشارکت آنان اداره می‌شوند.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های دانش بنیان و حساسیت کار در پارک علم و فناوری افزود: شرکت‌های خصوصی باید مورد حمایت قرار گیرند تا بتوانند موجب رشد و شکوفایی اقتصادی شوند.

وی با انتقاد از واگذاری امور حاکمیتی در نقاط صفر مرزی به اشخاص حقیقی در قالب مناطق ویژه اقتصادی اظهار داشت: این در حالی است که شرکت‌های دانش‌بنیان هنوز در دایره بوروکراسی گرفتار هستند.

وی گفت: معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی به همراه شهردار مشهد و رییس سازمان برنامه و بودجه باید در اولین فرصت از پارک علم و فناوری بازدید نموده و نسبت به حل مشکلات عمرانی این پارک اقدام کنند.

رییس پارک علم و فناوری خراسان نیز در این نشست گفت: این پارک هم اکنون دارای ۵۰ هکتار زمین در استان است که ۳۷ هکتار آن در مشهد و بقیه در شهرستان‌های تربت‌حیدریه، گناباد و سبزوار قرار دارد.

رضا قنبری افزود: همچنین هشت مرکز رشد در استان وجود دارد که پنج شرکت در مشهد و سه شرکت در شهرستان‌های استان است.

وی اظهار داشت: بیشترین تعداد مرکز رشد تخصصی کشور در حوزه کشاورزی، انرژی ، فناوری اطلاعات و فرهنگی در این استان است.

وی گفت: پارک علم و فناوری وظیفه دارد یک هسته اولیه که همان استارتاپ‌ها هستند را به شرکت موفق تبدیل کند که در این راستا نرخ موفقیت این پارک در این بخش ۵۵ درصد است به این معنا که ۵۵ درصد ورودی‌های اولیه به این پارک به تشکیل شرکت منجر می‌شوند.

قنبری افزود: هم اکنون شمار هسته‌های اولیه یا همان استارتاپ‌ها در استان ۱۱۹ واحد، شرکت‌های فناور ۱۳۸ واحد و شمار شرکت‌های توسعه یافته به عنوان همکار پارک ۷۳ شرکت است.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۴۳۰۰ نفر در پارک فناوری استان اشتغال دایم دارند که میانگین سنی ۸۰ درصد آنان ۳۰ سال است که به معنای جوان بودن نیروهاست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.