دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز یکشنبه به نقل از مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی این دانشگاه گزارش داد: در نهصد و پنجاه و چهارمین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی در این دانشگاه، روانشاد "فاطمه رفیعی بیدختی" که از بیمارستان رضوی مشهد معرفی شده بود پس از مراحل تأیید مرگ مغزی و رضایت خانواده، در بیمارستان منتصریه تحت عمل جراحی جداسازی اعضای حیاتی بدنش برای اهدا قرار گرفت. 

دکتر ابراهیم خالقی افزود: کلیه‌های مرحومه رفیعی به یک بانوی ۳۵ ساله ساکن شاهرود و یک مرد ۴۹ ساکن مشهد که سالها از نارسایی کلیه رنج برده و با دیالیز تحت درمان بودند به صورت رایگان اهدا و پیوند زده شد.

وی ادامه داد: کبد آن زنده‌یاد نیز در بیمارستان منتصریه مشهد به یک مرد ۶۹ ساله ساکن مشهد  پیوند زده شد تا سلامتی خود را بازیابد.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همچنین بخشی از پوست مرحومه رفیعی برای پیوند به بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) و قرنیه‌های وی جهت پیوند به "بانک چشم" دانشگاه علوم پزشکی مشهد اهدا شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد مستقر در همین شهر، منطقه شمال شرق کشور را زیر پوشش خدمات خود دارد. این مرکز در طول ۱۷ سال فعالیت مستمر و اجرای ۹۵۴ مورد جراحی پیوند عضو از شهروندان دچار مرگ مغزی، نقشی موثر در کمک به بازیابی سلامت و حیات دوباره هزاران بیمار نیازمند پیوند عضو ایفا کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.