هادی رجایی‌نیا روز سه‌شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امضای این تعداد تفاهمنامه‌ با پنج معین اقتصادی به منظور ایجاد اشتغال برای سه هزار و ۲۲۶ نفر در این شهرستان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در ابتدای امسال و سفر استاندار خراسان رضوی به قوچان ۵۵ تفاهمنامه اقتصادی با مبلغ ۱۰ هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال و ۱۷ میلیون یورو منعقد شد اظهار داشت: پس از آن نیز ۱۳ تفاهمنامه با مبلغ ۷۰۰ میلیارد ریال منعقد شده است.

وی گفت: در این تفاهمنامه‌ها سرمایه‌گذاری برای واحدهای جدیدی که می‌خواهند وارد گردونه تولید شوند، واحدهای تعطیل شده و واحدهای فعالی که به صورت کامل از ظرفیت خود استفاده نمی‌کنند در نظر گرفته شده است. 

رجایی نیا افزود: تاکنون ۱۳ جلسه ستاد سرمایه گذاری شهرستان با ۲۷ مصوبه، ۱۷ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با ۸۲ مصوبه و هشت جلسه کارگروه اشتغال شهرستان با ۴۱ مصوبه برگزار شده است.

وی با بیان اینکه بانک صنعت و معدن ایران به عنوان معین اقتصادی شهرستان، موسسه مالی اعتباری ملل به عنوان معین اقتصادی بخش مرکزی، خانه صنعت و معدن استان به عنوان معین اقتصادی بخش باجگیران، واحد تولیدی یکدانه شرق معین اقتصادی دهستان قوچان عتیق و شرکت سیمرغ نیز به عنوان معین اقتصادی دهستان دوغایی در این شهرستان هستند اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۴ جلسه و ۵۲ بازدید از واحدهای اقتصادی شهرستان با معین‌های اقتصادی انجام شده است.

وی تحقق کامل اهداف مثلث توسعه اقتصادی را نیازمند زمان دانست و گفت: برخی مشکلات مربوط به خود واحد تولیدی بوده که در این زمینه آسیب‌ها شناسایی و برای رفع آنها حتی با برگزاری کلاس‌های آموزشی قدم برداشته‌ایم.

فرماندار قوچان افزود: بخش دیگری از مشکلات مربوط به نقدینگی است که سرمایه گذاران جدید یا واحدهای تولیدی راکد نیازمند دریافت تسهیلات هستند که ۵۴ واحد در این زمینه شناسایی شده و مشکل تعدادی از آنها از طریق بانک‌های عامل شهرستان حل شده و برخی نیز از طریق بانک صنعت و معدن به عنوان معین اقتصادی در حال دریافت تسهیلات هستند.

وی با بیان اینکه برخی واحدها به کمیته تامین مالی استان ارجاع داده شده‌اند تا از طریق این کمیته تسهیلات دریافت نمایند اظهار داشت: برای رفع برخی مشکلات نیز نقص قانونی وجود دارد که تأکید استاندار خراسان رضوی این است که با تسهیل امور به صورت قانونی مشکلات بخش سرمایه گذاری رفع شود.

وی با اشاره به راه اندازی مجدد کارخانه کاشی و اشتغال ۱۳۰ نفر در این واحد تولیدی گفت: یکی از اتفاقات خوب در اجرای طرح مثلث توسعه اقتصادی قوچان راه اندازی مجدد این کارخانه بود که هنوز تسهیلاتی دریافت نکرده اما در زمینه تسهیل امور و رفع مشکلات کارگری، توقیف دستگاه‌ها، مشکلات تامین اجتماعی و تامین مواد اولیه اقداماتی انجام شده است.

مرکز شهرستان ۱۸۰ هزار نفری قوچان در ۱۳۷ کیلومتری شمال مشهد واقع است. قوچان مرکب از دو بخش مرکزی و باجگیران ۱۸۳ روستا دارد. ۷۵ هزار نفر از جمعیت این شهرستان ساکن روستاها هستند.

قوچان از طریق گذرگاه مرزی و گمرک باجگیران با کشورهای آسیای‌میانه ارتباط داشته و ۲۸ کیلومتر مرز با کشور جمهوری ترکمنستان دارد.

این شهرستان همچنین دارای ۱۴۰ اثر تاریخی و ۳۲ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی است و ۲۰ منطقه جذاب گردشگری دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.