حجت الاسلام نصرالله پژمانفر عصر روز چهارشنبه در دیدار با مدیران اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی و روسای هیاتهای ورزشی این استان افزود: با توجه به مسئولیت نمایندگی هم موظف به تلاش برای حل مشکلات جامعه هستیم و هم در بعد نظارتی نیز این وظیفه بر دوش نمایندگان ملت است.

وی در این نشست که در محل سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خراسان رضوی برگزار شد ادامه داد: نظیر این نشست در برخی از سازمان‌های دیگر استان نیز برگزار شده است و بر آن هستیم تا با برگزاری نشست‌های تخصصی برای حل مشکلات در سطح استانی و ملی از ظرفیت قانون‌گذاری و پیگیری مجلس نهایت استفاده را ببریم.

رییس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: در این نشست‌ها، مجموعه‌ها مشکلات خود را مطرح می‌کنند و برای حل آنها با همفکری راهکار قانونی جست و جو می‌کنیم و مشکلات مطرح شده در این نشست‌ها به وزیر مربوطه در تهران هم منعکس می‌شود که گاهی منجر به دستورالعمل، بخشنامه و یا تفویض اختیارات می گردد و در نهایت هدف از برگزاری این جلسات سرعت بخشی به خدمات دستگاه‌های مورد نظر است و این که کمکی باشیم برای حل قانونی مسایل استانی و ملی که نیاز به گفت و گو دارد.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: امسال بیش از هزار میلیارد ریال اعتبار به پروژه های نیمه تمام استان اختصاص یافت که با سر جمع سایر اعتبارات به هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال می‌رسد و پیش بینی می‌شود تا پایان امسال ۹۰ پروژه ورزشی در شهرستان‌های مختلف استان به بهره‌برداری برسد.

فرزاد فتاحی افزود: بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش ورزش بسیار مشتاق است اما عدم معافیت مالیاتی این بخش مانع سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌شود و از سویی اگر دولت، تولید کنندگان وسایل ورزشی را نیز از مالیات و سایر وجوهات معاف کند منجر به ارزان شدن وسایل ورزشی و کاهش هزینه برای رشته‌های ورزشی می‌شود.

وی ادامه داد: استان خراسان رضوی به رغم برخورداری از ظرفیت و استعداد ورزشی در بخش بانوان فاقد یک مجموعه ورزشی مختص ایشان است که لازم است در سطح کلان برای آن تصمیم گیری شود.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان استان خراسان رضوی گفت: به شدت نیازمند استخدام نیرو برای پروژه‌های ورزشی تازه افتتاح شده یا در آستانه افتتاح هستیم در حالی که به لحاظ قانونی اجازه این کار را نداریم که این موضوع نیز باید در سطح کلان حل شود مثلا در شهر قوچان یک پروژه با هزارمیلیارد ریال اعتبار در حال افتتاح داریم اما اجازه استخدام یک سرایدار و یا یک نگهبان را هم نداریم.
اجرای ماده ۵۳ (اختصاص یک درصد در آمدهای شهرداری به ورزش) و تعیین تکلیف قانونی نیروهای شاغل غیر رسمی در هیات‌ها از دیگر خواسته‌های مدیر کل ورزش و جوانان استان خراسان رضوی بود.

در این نشست روسای هیات های مختلف ورزشی استان خراسان رضوی در سخنان کوتاهی مسایل و مشکلات خود را عنوان کردند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.