مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: گازرسانی در دولت تدبیر و امید با توجه ویژه ای دنبال شده است به طوری که از سال ۹۲ تاکنون در خراسان رضوی هر دو روز یک روستا و به تعبیری هزار و ۱۹۲ روستا با جمعیتی افزون بر ۱۸۲ هزار خانوار از نعمت گاز بهره مند شده‌اند.

سید حمید فانی با بیان اینکه در حوزه شهرستان سرخس ۸۴ روستا وجود دارد که از این تعداد ۶۶ روستا با جمعیت ۱۴ هزار و ۶۰۰ خانوار مطابق با مصوبه مجلس شورای اسلامی واجد شرایط گازرسانی هستند افزود: از این تعداد تاکنون ۳۷ روستا گازرسانی شده و با کلنگ زنی امروز در مجموع گازرسانی به ۲۹ روستای دیگر نیز در حال اجراست. 
وی ادامه داد: در حال حاضر ضریب نفوذ گاز طبیعی در سرخس ۷۹ درصد است که این عدد با اتمام طرح‌های در حال اجرا به ۱۰۰ درصد افزایش خواهد یافت. 
مدیر عامل شرکت گاز خراسان رضوی درباره اجرای طرح گازرسانی به ۲۶ روستای محور پل خاتون نیز گفت: عملیات اجرایی گازرسانی به ۲۶ روستای محور پل خاتون سرخس با اعتبار ۴۶۰ میلیارد ریال آغاز شده است و در صورت تعامل و همکاری مردم و مسئولان در مدت زمان ۵۴۰ روز کاری به بهره برداری خواهد رسید. 
فانی افزود: ۴۳ کیلومتر شبکه فولادی، ۱۹۱ کیلومتر شبکه پلی اتیلن، دو ایستگاه بزرگ فشار شکن و سه ایستگاه تقلیل فشار درون روستایی برای بهره برداری این طرح ساخته می شود.
وی ادامه داد: روشن شدن مشعل گاز پنج روستای نوروزآباد، سنگر، کلاته مره ای، صمدآباد و شیرتپه با هزار و ۴۲۸ خانوار و هزینه ای معادل ۱۰ و نیم میلیارد تومان از طرح های گازرسانی روستایی شهرستان سرخس به مناسبت هفته وحدت بود که به بهره برداری رسید.

شرکت گاز خراسان رضوی دو میلیون و ۲۹۱ هزار و ۳۵۶ مشترک دارد که از این تعداد یک میلیون و ۸۰۱ هزار و ۸۱۳ مشترک شهری و  ۴۸۹ هزار و ۵۴۳ مشترک روستایی هستند.
سرخس در فاصله ۱۸۵ کیلومتری شمال شرق مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.