حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در حاشیه مراسم گرامیداشت روز ملی پارالمپیک در جمع خبرنگاران در مشهد افزود: در قانون برنامه ششم مصوب شده بود که علاوه بر خدمات درمانی معلولان، خدمات توانبخشی نیز به آنها ارائه شود اما با وجود این که نزدیک به سه سال از اجرای این قانون گذشته است هنوز معلولان برای استفاده از خدمات توانبخشی باید هزینه پرداخت کنند.
وی ادامه داد: متاسفانه در بودجه سال ۹۸ نیز برای این خدمات هیچ پیش بینی ای صورت نگرفته بود که این دغدغه در قالب سوال کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از وزیر بهداشت مطرح شد.
نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ناکافی بودن امکانات مالی و بودجه ای دولت در بخش بهداشت و درمان گفت: با توجه به اینکه معلولان نیز برای ادامه زندگی و فعالیت هایشان نیاز به خدمات توانبخشی دارند و با توجه به این که بیشتر آنها درآمد مناسبی نیز ندارند مقرر شد تا بخشی از اعتبارت وزارت بهداشت برای تامین این کار اختصاص یابد.
حجت الاسلام پژمانفر افزود: اگر معلولی در سراسر کشور به مرکزی مراجعه کرد و از ارائه خدمات بیمه ای حوزه توانبخشی به آنها ممانعت شد حتما شکایت خود را به مجلس شورای اسلامی منتقل کند تا بتوانیم از وزرات بهداشت پیگیر عدم تحقق این امر شویم.
وی ادامه داد: قرار شده است در برنامه بودجه سال آینده اعتبار مناسبی برای تامین خدمات توانبخشی معلولان در نظر گرفته شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.