علیرضا رزم حسینی روز چهارشنبه درنشست رسانه ای ستاد تدبیر با موضوع شرکت پدیده افزود: خوشبختانه طی دوره پس از صدور احکام مربوط به پرونده مدیریت گذشته شرکت پدیده شاندیز تا کنون اقدامات موثر و مفیدی انجام شده‌ است.

وی با اشاره به اینکه در جریان مسائل مربوط به شرکت پدیده اقدامات خوبی در جهت حفظ منافع سهام‌داران این شرکت انجام شد ادامه داد: در جریان روند بررسی پرونده، تحقیقات، برگزاری دادگاه رسیدگی به جرایم متهمان، صدور رای و در فاصله ۴۰ روز گذشته از صدور حکم دادگاه در این زمینه اراده حاکم بر استان در دستگاههای مختلف بر حفاظت از منافع سهام‌داران بوده است.

 استاندار خراسان رضوی گفت: در این راستا بیش از ۱۵ جلسه ستاد تدبیر با موضوع پدیده در استان برگزار شده است زیرا بر این اعتقادیم که کسانی که سهام شرکت‌ها و پروژه‌ها را خریداری و مشارکت در توسعه و اجرای طرح‌ها می کنند از سپرده گذاران در بانک‌ها ارزش بیشتری دارند از این رو تدبیر دولت و حکومت تامین و حفظ حقوق سهام‌داران بوده و هست.

رزم حسینی افزود: شرکت پدیده در آینده نزدیک با توجه به طرح مثلث توسعه اقتصادی -فرهنگی به قطب مهم بازدید گردشگران و زائران بدل می‌شود و نقش مهمی در ارتقای شاخص های اقتصادی استان ایفا می‌کند.

وی ادامه داد: بارها گفته شده که در خراسان رضوی برای سرمایه گذاران فرش قرمز پهن می کنیم و خراسان رضوی تنها استان در کشور است که ریاست دادگستری استان پای تمامی قراردادهای سرمایه گذاری اش را امضا می‌کند.

 استاندار خراسان رضوی گفت: در این راستا تا کنون هزار و ۱۲۹ موافقتنامه سرمایه‌گذاری در استان به ارزش ۱۲۸ هزار میلیارد تومان که معادل بیش از یک چهارم بودجه کل کشور است در این مدت به امضای ریاست کل دادگستری خراسان رضوی، ائمه جمعه و نمایندگان مجلس در شهرستان‌ها رسیده است.

رزم حسینی افزود: تضمین سرمایه سرمایه‌گذاران در شرایط کنونی تنها راه نجات کشور است زیرا امنیت ملی امروز کشور با قدرت اقتصادی آن گره خورده است.

تعیین تکلیف ۲۰ هزار میلیارد ریال بدهی پدیده

سرپرست شرکت‌های گروه پدیده شاندیز نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده طی ۴۰ روز پس از صدور رای دادگاه پدیده برای متخلفان گفت: سهام‌داران پدیده اندکی دیگر برای برگزاری مجمع عمومی شرکت صبر کنند تا به تمامی سوالات آنها پاسخ داده شود.

علی کریمی قدوسی افزود: طبق پیش فرض‌ها و برنامه‌ریزی های انجام شده تا پایان آذر ماه امسال زمان و مکان برگزاری مجمع عمومی به صورت رسمی به سهامداران از طریق رسانه ها اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: تعیین تکلیف بدهی این شرکت به بانک ها، اشخاص حقیقی و حقوقی با حساسیت بالا بررسی و با توجه به ۳۷ هزار میلیارد ریال بدهی این شرکت،تبادل بدهی با سهام برای این افراد آغاز شده‌است.

سرپرست شرکت‌های گروه پدیده شاندیز گفت: تا کنون ۲۰ هزار میلیارد ریال از بدهی‌های پدیده تعیین تکلیف و به سهام تبدیل شده‌ است پس سهامداران به هیچ وجه نگران نباشند و بدانند که سهام تبادل شده برای بدهی‌ها از محل سهام شرکت، تامین شده است لذا سهامی افزوده نشده بلکه سهام‌داران اضافه شده‌اند.

کریمی قدوسی افزود: این اقدام در آینده موجب افزایش ارزش سهام شرکت پدیده می‌شود و با انجام این اقدام تاریخی و در پی صدور حکم قضایی و نیز ریل‌گذاری انجام شده در شرکت، به زودی شاهد رشد و توسعه شرکت پدیده خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به تشکیل کارگروه تعیین تکلیف مطالبات اشخاص حقیقی و حقوقی و انجام اقدامات موثر در این رابطه ادامه داد: تا قبل از برگزاری مجمع عمومی شرکت پدیده، سهام داران جبرانی نیز برگه سهام دریافت می‌کنند.

سرپرست گروه شرکت های پدیده گفت: با صدور رای دادگاه توانستیم گردونه محاسبات بانکی را در جهت افزایش تامین حقوق سهام‌داران به گردش در آوریم و میزان بدهی بانکی را برای این شرکت ثابت کنیم.

کریمی قدوسی افزود: سهام شرکت توسعه از شرکت های زیر مجموعه گروه پدیده که سهامی عام است ظرف یک تا دو هفته دیگر وارد فرابورس می‌شود و ورود شرکت ابنیه از دیگر شرکت های زیرمجموعه این گروه به فرابورس نیز مستلزم تهیه صورت‌های مالی و طی شدن روند اداری است.

وی ادامه داد: تقاضای افزایش سقف کنسرسیوم از پنج هزار میلیارد ریال به ۱۰ هزار میلیارد ریال به وزیر اقتصاد داده شده است که احتمالا موافقت آن به زودی اعلام می‌شود.

او  تاکید کرد: ارائه جزئیات بیشتر در خصوص ارزش سهام و اقدامات انجام شده در جلسه مجمع عمومی که تا پایان آذر امسال نسبت به برگزاری آن اطلاع رسانی می شود به سهام‌داران ارائه می‌شود.

پرونده مدیران اجرایی دخیل در پرونده پدیده در حال بررسی است

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی نیز در این نشست با قدردانی از همکاری خوب رسانه‌ها و صبوری سهام‌داران گفت: اجرای حکم دادگاه مهمترین محور برنامه‌های کاری در شرکت های گروه پدیده است که در این راستا تعیین تکلیف بدهی پدیده به طلبکاران و حفظ حقوق سهام‌داران مورد توجه قرار گرفت.

غلامعلی صادقی با اشاره به امتناع برخی طلبکاران شرکت پدیده از تبدیل طلبشان به سهام افزود: پیگیری‌های لازم و اعلام رای صادره دادگاه در این راستا به طلبکاران موجب همکاری موثر آنها تاکنون شده است.

وی ادامه داد: با اقداماتی که تا کنون انجام شده است به طور قطع این شرکت از شرایط خوبی در حال حاضر برخوردار است و در آینده نیز رشد خوبی را تجربه خواهد کرد بنابر این به سهام‌داران توصیه می‌کنیم تحمل کنند و برای عرضه و فروش سهام خود به هیچ وجه عجله نکنند.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به اینکه پرونده مربوط به مدیران دستگاه‌های اجرایی دخیل در پدیده به دلیل انجام تحقیقات بیشتر از دادگاه به دادسرا بازگردانده شده است افزود: در این رابطه عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی که در قالب مشارکت و معاونت در این پرونده دخیل بوده‌اند درحال بررسی است.
صادقی در خصوص میزان مشارکت مجرمان پرونده پدیده در انجام تحقیقات نیز گفت: محکومان پدیده تا امروز همکاری جدی‌ و موثری برای بهبود شرایط این شرکت و انجام تحقیقات نداشته‌اند اما با توجه به اعلام انجام شده به آنان از این به بعد هم اگر محکومان برای بهبود شرایط شرکت کمک کنند استقبال می‌کنیم.

وی ادامه داد: دستگاه قضا با هدف اطمینان و اعتمادسازی برای سرمایه گذاران اقدام به امضای تمامی قراردادهای سرمایه گذاری و معین‌های اقتصادی در استان کرده است.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی گفت: در این راستا ریاست قوه قضائیه نیز با صدور بخشنامه ای تمامی استان‌ها و قضات را مکلف کرده است تا در جهت حمایت از سرمایه گذاری و رونق تولید و صنعت از همه اختیارات کاری خود بهره بگیرند.

صادقی افزود: آنچه از دست دستگاه قضا بر می‌آید اقدام در جهت انجام تاکیدات ریاست قوه و حمایت از سرمایه گذاران است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.